e-Commerce sites slecht voorbereid op kerstdrukte

Vorig artikel Volgend artikel
1102371485ecommerce

Nogal wat Nederlandse e-commerce sites zijn maar nauwelijks voorbereid op een groeiend aantal bezoekers in de decembermaand. Door de drukte voor Sinterklaas was gemiddeld maar één op de zes sites continu bereikbaar. Dit concludeert WatchMouse, een Nederlandse monitoringsite na een onderzoek onder 25 e-commerce sites. In de weken voor Kerst worden nog slechtere cijfers verwacht. Door een te grote belangstelling van kopers kan de server overbelast raken of kunnen reactietijden dramatisch dalen .

In de afgelopen maand heeft WatchMouse op eigen initiatief nauwlettend 25 sites gemonitored waar consumenten online kunnen winkelen, zoals Bol.com, Wehkamp, Free Record Shop, De Bijenkorf, ECI, Bart Smit, Dixons en Bruna. Het onderzoek laat zien dat de 'uptime' - de tijd dat de server online is - varieert van 98% tot 99,6%. "Dat lijkt misschien hoog, maar een score van 98% betekent dat een site een half uur per dag niet bereikbaar is. Dat is 14 uur per maand of een week per jaar", zegt Mark Pors, een van de oprichters van WatchMouse.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies