Twitter een stuk mobieler dan Facebook en LinkedIn

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter een stuk mobieler dan Facebook en LinkedIn

Gebruikers van Twitter zijn mobieler dan de leden van Facebook en LinkedIn. Zo blijkt uit een rapport van onderzoeksbureau Compete. De onderzoekers stelden vast dat 43% van de gebruikers van Twitter op het netwerk actief zijn met een mobiele telefoon, bij Facebook ligt dat op 34% en bij het zakelijke netwerk LinkedIn is het slechts 9%.

Er wordt aan toegevoegd dat 9% van de gebruikers van Twitter via een tablet gebruikt, tegenover slechts 7% bij Facebook en 4% bij LinkedIn. Anderzijds blijkt 98% van de gebruikers van Facebook en LinkedIn beroep doet op een desktop om aan sociale netwerking te doen, tegenover 92% bij Twitter. Bovendien gebruikt 87% van de gebruikers het Twitter-platform gebruikt voor ontspanning en entertainment, tegenover slechts 63% bij Facebook. Compete voegt er aan toe dat 17% van de Twitter-gebruikers op het platform berichten plaatsen over een televisieprogramma dat ze op dat ogenblik aan het bekijken zijn. "Dit geeft aan dat veel consumenten het platform gebruiken om met verschillende media tegelijkertijd in interactie te treden," aldus de onderzoekers. Via

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies