Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
De kwaliteit van de mobiele applicaties moet worden opgedreven. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van ontwikkelaar EffectiveUI en het onderzoeksbureau Harris. Daarbij wordt opgemerkt dat vele consumenten tot nu toe ontgoocheld zijn over hun ervaringen met mobiele applicaties.
De onderzoekers wijzen erop dat 57% van de ondervraagden toegeeft extra applicaties te hebben gedownload na een eerdere positieve ervaring. Er wordt dan ook opgemerkt dat mobiele applicaties een belangrijk platform zijn om de merkuitstraling uit te breiden.
Uit het onderzoek blijkt dat 76% van de respondenten van mening is dat elk groot merk mobiele applicaties zou moeten aanbieden, zodat het aankoopproces vergemakkelijkt kan worden en de interactiemogelijkheden verbeterd zouden worden. Er wordt echter opgemerkt dat 38% ontevreden is met de mobiele applicaties die fabrikanten en producten op dit ogenblik aanbieden. Nagenoeg één op de drie betrokkenen heeft over zijn negatieve ervaring tegenover anderen geklaagd en 13% heeft laten weten beslist geen andere applicatie van dezelfde aanbieder meer te downloaden.
De onderzoekers benadrukken dat er absoluut voor gezorgd moet worden dat applicaties aan de verwachtingen van een consument voldoen. Bijna 7/10 zegt dat de mobiele applicaties hulp moeten bieden en gebruiksvriendelijk moeten zijn. Volgens driekwart van de respondenten moeten applicaties exact doen wat ervan verwacht wordt. Bijna 6/10 legt een prioriteit op een design van hoge kwaliteit. Bovendien is bijna driekwart van de ondervraagden van mening dat mobiele applicaties gebruiksvriendelijker zouden moeten zijn dan websites. Via
Verder lezen over Apps
Online24.04.2024
Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen
Online30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Online25.03.2024
Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken
Nieuws04.03.2024
Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt
Online06.02.2024
Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt
Online10.01.2024
2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?
Mobile12.12.2023