Mobiel betalen vereist aangepaste marketingstrategie

Vorig artikel Volgend artikel
Mobiel betalen vereist aangepaste marketingstrategie

Dat Mobiel betalen standaard wordt is onvermijdelijk. Marketeers moeten ervoor zorgen op tijd hun marketingstrategie aan te passen aan de nieuwe betaalvorm. Nu er wereldwijd steeds vaker geëxperimenteerd wordt met betalen via de mobiele telefoon, dreigen marketeers een achterstand op te lopen.

In Japan is mobiel betalen al zo'n 4 jaar mogelijk. 20% van de consumenten betaalt nu op deze manier. Bedrijven zijn echter pas kort geleden begonnen met bijvoorbeeld hun relatie-programma's aan te passen. McDonald's lanceerde pas in 2008 een relatieprogramma in Japan waarmee klanten mobiel hun menu's kunnen kiezen, kortingsbonnen in kunnen wisselen en kunnen betalen.

Starbucks, de eerste landelijke Amerikaanse keten die mobiel betalen via een iPhone app introduceert, voert hiermee tests uit bij 16 vestigingen in Seattle en Silicon Valley. Klanten kunnen hun iPhone gebruiken om hun koffie mee te betalen en om hun tegoed te bekijken of op te waarderen.

Voor marketeers biedt een mobiel betaalmiddel op de plek van aankoop de mogelijkheid promotions en incentives op het juiste moment aan te bieden en zo het koopgedrag te beïnvloeden. Voor veel bedrijven zijn de investeringen voor mobiel betalen vooralsnog te hoog. De wereldwijde standaard wordt naar alle waarschijnlijkheid Near Field Communications, waarbij mobiele telefoons voorzien worden van een chip met creditgegevens. Via Express & AdAge.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies