NOS wint de ABN AMRO New Media Award

Vorig artikel Volgend artikel

Juni 2008 warenDutch Cowboys live bij de launch van de nieuwste applicatie van NOS Mobiel. Aldaar werd duidelijk dat de NOS een nieuwe mediatrend ging neerzetten in Nederland. Tijdens de grote evenementen in de zomer van 2008 hebben zij dit met internet livestreams en mobiele toepassingen met aantrekkelijk sportcontent dan ook waargemaakt.

De New Media Award is een prijs die wordt uitgereikt aan de beste nieuwe media initiator van een veelbelovend initiatief of ontwikkeling. De nominatie van de NOS is te danken geweest aan de afdeling Nieuwe Media(zie interview met Roeland Stekelenburg). De afdeling heeft heeft toepassingen en applicaties ontwikkeld op het gebied van mobiel, internet, narrowcasting en interactiviteit. De crossmediale verslaglegging van het EK voetbal 2008 en de Olympische Spelen zijn met gebruik van nieuwe media zeer succesvol geweest. 
 
De Award is uitgereikt tijdens het congres ‘Onder de knop’ georganiseerd door Broadcast Press.  Roeland Stekelenburg, hoofd nieuwe media bij de NOS, nam de prijs in ontvangst.

Patrick Petersen

Patrick is auteur, internet-ondernemer, spreker, docent en fanatiek blogger.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies