Mobile11.04.2008

Press Play, for the future of mobile publishing


press-play-for-the-future-of-mobile-publ.jpg
press-play-for-the-future-of-mobile-publ.jpg

Op donderdag 29 mei 2008 organiseert het Instituut voor Media en Informatie Management van de Hogeschool van Amsterdam een media event genaamd ‘Press Play, for the future of mobile publishing‘.

Tijdens dit congres staan de thema’s mobiele reclame, mobiele applicaties, streaming video, privacy en auteursrecht centraal. De thema’s zijn afgeleid van het overkoepelende onderwerp mobiel uitgeven.

Ook wordt er aandacht besteed aan de vervagende grenzen van de media. Alles kan altijd, overal en via elk medium worden uitgegeven. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de ontwikkeling van een initiatief van Google, genaamd Android. Via dit open systeem kunnen onafhankelijke software ontwikkelaars applicaties voor mobiele telefoons bouwen. Zo ontstaat er een programma voor je telefoon waarop je streaming video’s kan bekijken. Vervolgens kun je via een reclame in die streaming video, naar een internetpagina doorklikken en op die pagina kun je een aankoop via internet doen. Alles via één medium: de mobiele telefoon.

Dagvoorzitter van dit congres is de mediastrateeg Carel Mackenbach. Hij geeft ook een lezing over mobiel uitgeven in de toekomst. Tevens geeft Raimo van der Klein, oprichter van Mobile Monday, de workshop ‘Mobiliteit beïnvloedt de samenleving’. Remco Rouffaer, mede-oprichter van bluetoothreclame.nl geeft een workshop over proximity marketing. Naast deze professionals zijn er nog meer experts die de bezoekers de toekomst van mobiel uitgeven laten beleven.

Het event wordt georganiseerd omdat er veel ontwikkelingen op het gebied van mobiel uitgeven zijn. Bedrijven kunnen het zich niet permitteren om op dit snel groeiende gebied achter te blijven. Meer over Press Play is op de website te vinden.