Online Video in de VS krijgt flinke 'shakeup'

Vorig artikel Volgend artikel
Online Video in de VS krijgt flinke 'shakeup'

Uit nieuwe data van comScore blijkt dat februari een bewogen maand was voor de online video industrie in de VS. Sites wonnen en verloren miljoenen unieke bezoekers waardoor er in de top 10 van online video bestemmingen een aantal significante veranderingen te zien zijn ten opzichte van januari.

Google sites staan uiteraard nog bovenaan die lijst. Pas bij veranderingen vanaf tientallen miljoenen mensen komt de dominante positie van de zoekgigant ter sprake. Maar het aantal unieke bezoekers zakte vergeleken met de vorige maand wel van 144,1 miljoen naar 141,1 miljoen. En ook het aantal minuten per viewer daalde behoorlijk.

Opvallend is de winst die Microsoft boekte, was er in janauri nog een 7e plek, met 10,7 miljoen bezoekers erbij hebben ze nu de 2e plek overgenomen van VEVO. Yahoo blijft derde en Facebook stoot Viacom van de vierde plaats.

VEVO is nu vijfde (dat was AOL in januari), Viacom zesde (in plaats van Facebook) en AOL zevende (dat was Microsoft). De laatste 3 plekken in februari gaan naar Turner Digital, Hulu en NBC. Dat waren in januari Turner Digital, Fox en Hulu.

Volgens comScore moeten we niet verrast zijn als er meer grote veranderingen zullen plaatsvinden in maart en de manden die volgen. "Sports fans’ basketball viewing habits are likely to have a big effect on things, after all, and Google’s ramping up its efforts with respect to professional-quality video."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies