Coca-Cola start met in-game advertising

Vorig artikel Volgend artikel
1173972202zero

Voor de promotie van Coca-Cola Zero kiest Coca-Cola in Nederland onder meer voor ‘in game’ advertising. De advertenties zullen verschijnen in racegames voor Xbox en PC die online gespeeld worden. Deze reclame is dus alleen zichtbaar voor gamers in Nederland en de uiting verschilt per spel en per spelsituatie.

Het is de eerste keer in Nederland dat deze vorm van ‘in game’ advertising plaatsvindt. Microsoft Digital Advertising Solutions verwacht dat adverteren via online games de komende jaren zal toenemen.

Met Zero richt Coca-Cola zich op mannen die op zoek zijn naar uitstekende smaak, maar dan zonder suiker. Coca-Cola wil mannen met dit product inspireren om een geweldig leven te leiden met alle voordelen, zonder zich neer te leggen bij de nadelen. De boodschap luidt dan ook: “Great Life without Downsides”. Om deze boodschap onder de aandacht te brengen van mannen, werd gekeken naar zogenaamde ‘passion points’ van deze doelgroep. In Nederland zijn dit racing en gaming.

De Coca-Cola Zero campagne zal te zien zijn in: • Need for Speed (voor Xbox en PC); • Trackmania United, Trackmania Original en Trackmania Sunrise (voor PC); • TOCA Race Car Driver (voor Xbox en PC).

Iedereen in Nederland die deze games online speelt, kan de advertenties zien.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies