Kinderen bereik je via games!

Vorig artikel Volgend artikel
1122312125games

Kinderen lastig te bereiken via de media? Er liggen volop kansen in gaming.Uit onderzoek van JuniorSenior Research naar het gamegedrag van 4.000 kinderen tot 15 jaar, blijkt dat een meerderheid (61%) van de jongens én meisjes iedere dag games speelt.

Zijn kinderen over het algemeen moeilijk te bereiken door het diverse mediagebruik, gamefabrikanten kunnen rekenen op actieve digikids die zelf op zoek gaan naar informatie. Daarnaast blijkt bij de keuze van een nieuwe game de prijs slechts een geringe rol te spelen, terwijl de rol van internet als reclamemedium toeneemt.

Een grote meerderheid (65%) van de kinderen geeft aan de games het liefst op de pc te spelen. Hoewel deze games eenvoudig te kopiëren zijn, zegt slechts 12% van de kinderen een game wel eens van een vriendje of vriendinnetje te kopiëren. De geringe rol van de aankoopprijs blijkt ook uit de hoge bereidheid van kinderen om te sparen voor een game en deze zelf te kopen (39%). Hoewel oudere kinderen van 13 tot 15 jaar met vaak een hogere koopkracht, en fanatieke gamers met een hogere gamekoopbereidheid, vaker zelf een game kopen, blijken ook minder koopkrachtigere kinderen van negen jaar en jonger vaak zelf een game te kopen (36%). Lees het hele artikel op MarketingOnline

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies