Gaming07.01.2009

Eerste Nederlandse game carrièreportal gelanceerd


eerste-nederlandse-game-carriereportal-g.jpg
eerste-nederlandse-game-carriereportal-g.jpg

Deze week is de eerste Nederlandse carrièreportal die specifiek gericht is op de game-industrie gelanceerd: GameCareers.nl.

De Nederlandse game-industrie groeit explosief en verschillende gamesbedrijven van Nederlandse bodem zijn hard op weg wereldwijd belangrijke spelers te worden. De game-industrie lijkt met een snel toenemende werkgelegenheid de komende jaren dan ook een belangrijke groeimarkt.

Om het groeiende aanbod aan vacatures in deze relatief nieuwe markt in kaart te brengen en bedrijven te ondersteunen in het wervingsproces hebben we de afgelopen maanden in samenspraak met een aantal grote gameontwikkelaars en uitgevers een vacaturesite ontwikkeld die als carrièreplatform voor de industrie moet gaan dienen.

Mathijs Hogeling, mede uitgever van GameCareers: “De game-industrie is een relatief jonge branche met specifieke functies, opleidingen en events. De industrie heeft baat bij een kwalitatief goede functieaanduiding en indeling. Met GameCareers willen we uiteraard een succesvolle vacaturesite opzetten, maar tegelijk de markt helpen professionaliseren.”

Volgens Hogeling wordt het initiatief gedragen door een groot aantal bedrijven actief in de game-industrie: “Zowel game ontwikkelaars als uitgevers van gameportals hebben hun steun aan de site toegezegd”. Een belangrijke voorwaarde voor het slagen van het initiatief.

Hogeling: “ Naast een vacaturebank en CV-bank voor Gamegerelateerde functies willen we een echt carrièreplatform zijn voor mensen met ambitie in de game-industrie.”

De komende maanden besteed GameCareers dan ook veel aandacht aan de games arbeidsmarkt , opleidingen en mogelijkheden binnen deze branche: “We weten dat de vraag naar gekwalificeerde werknemers flink zal gaan toenemen de komende jaren. Daar willen we nu al op inspelen door de game-industrie als interessante mogelijkheid te afficieren.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.