Adverteren in Kill Zones

Vorig artikel Volgend artikel
1196703358ep2_outland_06_deaths

Ik kwam deze site tegen van Valve, het zijn statistieken van de game Half Life 2 "Episode 2". Deze statistieken laten zien hoe Half Life 2: Episode 2 is gebruikt: Welke mappen zijn populair, de hoeveelheid "play time" en waar de meeste spelers dood gaan. Dit laatste is naar mijn idee interessant voor adverteerders. Linksboven zie je een voorbeeld van een map waarop staat wie waar dood gaat in een level. Hoe roder de vlek, hoe meer in-game kills.

Als je dood gaat in een game dan kun je altijd nog even om je heen kijken, op die plek kun je even kijken wie je heeft neergeknald. Als adverteerder zijnde wil ik op die plek graag staan, volgens mij heb je daar namelijk de meeste impressions. Valve loopt wat mij betreft aardig voorop met dit soort openbare statistieken.

Ik kan me voorstellen dat deze en andere data in een userinterface gezet kan worden, gericht op adverteerders. Deze kunnen dan hun in-game campagnes goed monitoren.

Goed initiatief wat ze momenteel nog aan het uitbreiden zijn (volgens de website). Ook al zijn deze statistieken meer gericht op de gamers zelf, het geeft ons in ieder geval meer zicht op wat er allemaal meetbaar is in pc / console games.

Peter Davelaar

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies