De Mexico

Vorig artikel Volgend artikel
1151661521beckermexico

Wie mij kent weet dat ik, behalve met internet, iets met oude Duitse auto's heb. Soms wilde ik dat het anders was, maar omdat ik het toch nooit afleer, geniet ik van de keren dat het allemaal rijdt. Misschien moet ik er maar eens een boek over schrijven.

Anecdotes genoeg, zoals die keer dat ik mijn Kever pick up met een gebroken koppelingskabel - op de startmotor - achterstevoren een Griekse veerboot op moest rijden. Geholpen door onverstaanbaar scheldende zeelieden, en vervolgens werd het bakkie van de pick up volgescheten door een zeezieke olifant die in een kooi ernaast zo woest aan zijn kettingen stond te rukken, dat de hele boot op en neer ging.

In English: The Mexico

Mijn computer is nooit ondergekakt, maar verder is het van hetzelfde liedje: soms werkt het, soms niet.

In een klassieke auto hoort een antieke radio. Finishing touch in een oude Mercedes is een Becker Mexico uit de jaren vijftig of zestig, al dan niet voorzien van buizenlampen. Ik had er ooit een of twee, maar - verstand te laat gekomen - in de jaren tachtig ingeruild voor iets wat toen modern was. Staat er in het clublad van de Mercedes Benz Veteranen Club (mijn andere Duitsers zijn van dat merk) een artikel over een replica van de Becker Mexico, en sinds ik dat gelezen heb ben ik bevangen door een acute aanval van hebberigheid.

Het frontje van de Mexico ziet eruit als, eh .. een Mexico anno 1970, zwart, simpel, twee draaiknoppen, vier drukknoppen onder het klepje van de casette recorder (weet u nog wat dat is, een casette-recorder?)

De junk die door het raampje kijkt van een Mercedes en zo'n radio ziet zitten, loopt mopperend door: wel geld voor zo'n auto, maar niet voor een fatsoenlijke radio.

Gefopt, want de Mexico Retro heeft achter dat afneembare jaren zestig frontje wat je maar kan verzinnen. Gigabytes grote flash cards, mp3, gesproken navigatie in tig talen, sim card zodat radio ook telefoon wordt, of via bluetooth met je mobieltje communiceert, én met je iPod, en nog veel meer toeters en bellen, waaronder uiteraard een gezonde versterker. Na al dit mooie nieuws is de afknapper de prijs: 1500 Euro. Zou ik?

Modernste Technik im klassischem Retro-Look

* Sprach-Dialog-System in Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch, US-Englisch * Dual-Band-GSM-Modul * Internetnutzung über W @ P Service * Download @ - Ziele und externe POIs * SMS versenden, empfangen und vorlesen lassen * Anwahl von gespeicherten Telefonnummern durch Sprachsteuerung * 200 vorprogrammierte Sprach-Kommandos, weitere 50 individuelle anlernbare Sprach-Befehle * OLED-Vario-Colour-Display (15 Farbeinstellungen) * Nachtdesign * Sehr schnelle Routenberechnung durch Zugriff auf CF-Card * 64 MB Arbeitsspeicher * Adressbuch mit 500 persönlichen Einträgen * MP3 Wiedergabe von CF-Card, MMC, Microdrive und SD-Card * Becker-Surround-Sound-System * Bluetooth-Profile: SIM Access, Handsfree, Object-Exchange (OBEX) * Anzeige von "Speed Limit" (die erlaubte Höchstgeschwindigkeit wird im Display angezeigt - auf rd. 100.000 Autobahn-KM in Europa) * Navigation in 34 europäischen Ländern * Navigationsansage in 14 Sprachen (CZ, D, DK, E, F, GB, I, NL, P, PL, S, TR, US, Vlaams), * Dynamische Routenführung mit TMC * Vorlesen von Verkehrsmeldungen in Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Portugiesisch, Spanisch, US-Englisch * 2-RDS-Tuner-Diversity-Technologie * Dynamisches Autostore FM * Inkl. GPS-Antenne, Mikrofon und CF-Card mit 34 europäischen Ländern * iPod-Anbindung mit Becker Remote-Kit (optional). Nutzung der Musik-Wiedergabe-Funktionen (Playlist, Interpret, Alben, Musikrichtung)

Leon Krijnen

Verslaggever bij BN DeStem. Schrijft over baseball, bouw, techniek, fotografie, mensen, computers, internet, reizen en oldtimers. @Krijnen.Com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies