Hip FBTO

Vorig artikel Volgend artikel
1095185978fbto

Verzekeraar FBTO trekt zijn campagnethema ‘Verzekeren kan je zelf’ door naar een internetactie, ontwikkeld door Tribal DDB. Internetters worden opgeroepen om FBTO te vertellen wat zij al heel lang zouden willen kunnen, en waarom zij juist dat ene ding onder de knie willen krijgen. Hoofdprijs: lessen, clinics, een cursus of wat er maar nodig is om het te leren. Het draait om creativiteit: deelnemers aan de actie mogen filmpjes, foto's, collages of bijvoorbeeld een rap inzenden. Daarnaast gaat het echter ook om het verzamelen van de meeste stemmen want uit de tien inzendingen met de meeste selecteert een jury de definitieve winnaar.

De actie is zo opgezet dat maximale 'viral' effecten mogen worden verwacht. Voor de actiebanners zijn vijf filmpjes uit het archief van het tv-programma "De leukste thuis" geselecteerd, die als voorbeeld dienen voor de inzenders en tegelijkertijd heel eenvoudig kunnen worden doorgestuurd naar vrienden en bekenden. De actie is vorige week gestart en de actiesite is te bereiken via de site van FBTO. De actiebanners worden uitgeserveerd via het MSN, Lycos en Zylom netwerk. Daarnaast wordt de campagneboodschap via radiocommercials der de aandacht gebracht. Of het werkt?

(Gelezen in Tijdschrift voor de Marketing)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies