De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een recente studie toont aan wat sommigen in de Tech-industrie al langer denken: dat Apple een flinke hoeveelheid media aandacht opeist. Een jaar lang is er door Pew’s Research Center gekeken naar tech-berichtgeving en daaruit blijkt dat 15,1% van deze berichten over Apple gaat, 11,4% gaat over Google en een magere 3% over Microsoft.
Het is niet dat Microsoft een tekort heeft aan ‘public relations’ maar Apple is gewoon heel effectief in het trekken van de aandacht van een journalist / blogger.
Het Pew onderzoek heeft de “technology coverage” beoordeeld via 52 kranten, broadcast en websites van juni 2009 tot juni 2010. De release van een nieuwe iPhone versie was de nummer 2 “most-talked-about-tech-story” in die periode goed voor 6.4%. De release van de iPad was nummer 4 goed voor 4.6%. Microsoft heeft in diezelfde periode een nieuwe versie van het Windows (Windows 7) OS uitgebracht maar behaalde maar slechts een half procentje aan coverage. Texting while Driving was het succesvolste tech artikel in deze periode, goed voor 8.5% coverage.
Verder lezen over Apple
Gadgets25.04.2024
Een nieuw Apple-event op 7 mei: iPads, iPads, iPads
Gaming08.04.2024
Je kunt nu een game-emulator gebruiken op je iPhone
Technology04.04.2024
Gerucht: Apple ontwikkelt een huisrobot
Gadgets02.04.2024
Waarom je niet altijd voor een iPad hoeft te kiezen
Technology27.03.2024
Apple WWDC 2024 vindt plaats op 10 juni: AI komt eraan
Mobile22.03.2024
Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie
Mobile21.03.2024
De EU doet onderzoek naar Apple’s keuzes voor de App Store
Mobile19.03.2024