Technology06.05.2010

Top 10 van websites luxemerken die niet werken op een iPad


top-10-van-websites-luxemerken-die-niet-.jpg
top-10-van-websites-luxemerken-die-niet-.jpg

Tussen al het moddergooien van Apple en Adobe door vond weblog PSFK de tijd om eens kritisch te kijken naar de gebruikerservaring die de iPad biedt als het gaat om het bezoeken van de Top 10 luxemerken. Logisch natuurlijk, want wie wil er nou niet sippend aan een Hennessy zijn Rolex even aan de kant leggen en op de iPad kijken naar de website van Chanel? De uitkomst is zoals verwacht: ontluisterend.

De oorzaak van alle problematiek is overduidelijk: alle luxemerken ontwikkelen hun sites in Flash voor een optimale gebruikerservaring. Door het gekissebis tussen Apple en Adobe wordt dat echter niet ondersteunt op Apple’s nieuwste gadget, waarvan er intussen toch meer dan een 1 miljoen van in omloop zijn. 

Problematisch voor de luxemerken, zij zien hun online gebruikerservaring en de webshops falen op een apparaat dat binnen no-time mateloos populair is geraakt in hun doelgroep. Met de lancering in het luxemerken-verslaafde Japan aanstaande, zullen zij nog hard aan de bak moeten om een waardig alternatief op het tablet aan te bieden.

Een rondje langs de velden dan, te beginnen met de echte falers.

Prada

-789.jpg
-789.jpg

De grote Flash-knop valt lekker op in het witte design. Je kunt er alleen niet op klikken.

Cartier

-790.jpg
-790.jpg

Een gapend zwart gat. Geen meldingen, geen knoppen of redirects.

Het merendeel van de bekende merken valt in de categorie “Er Staat Nog Wel Wat”. Een melding dat de site niet wordt ondersteunt of het onmogelijke verzoek om je Flash-player te upgraden:

Fendi

-791.jpg
-791.jpg

Weinig spannende pagina die de gebruiker vraagt om Flash te downloaden en installeren.

Moet & Chandon

-792.jpg
-792.jpg

Al wat beter vormgegeven landingspage met wederom de vraag Flash te downloaden.

Hennessy

-793.jpg
-793.jpg

Deze keer de vraag om Flash te downloaden in meerdere talen. Het antwoord blijft echter universeel.

Rolex

-794.jpg
-794.jpg

De site van Rolex vindt het alleen nodig om Flash te upgraden. Maar doet verders ook niets.

Dappere pogingen worden er gedaan door respectievelijk Hermes en Chanel. Toch redden ze het net niet; Hermes laat de gebruiker wel de HTML-placeholder voor de website zien, maar de inhoud blijft achter. Chanel leidt gebruikers slim om naar een Store Locator, maar is daar helaas vergeten een stylesheet aan toe te voegen.


De duimen kunnen eigenlijk alleen echt in de lucht voor de luxemerken onder de luxemerken. Zowel Gucci als Luis Vuitton hebben het iPad-technisch prima op orde: de sites vertonen een gebruikerservaring die veel gelijknis toont met de “desktop-ervaring”. Gucci heeft zelfs de webshop al compleet functionerend.


Natuurlijk is er enige ludiekheid verbonden aan deze lijst. Toch is het volgens PSFK-redacteur Piers Fawkes ook een duidelijk signaal: “Brands need to realize that the iPad offers a different experience. While some have invested in Apps to overcome the iPhone’s limitation – the fairly light iPad with its 9 inch screen brings some focus back to the browser driven web.

Nu ik een enkele keer met de iPad heb mogen stoeien, kan ik me ten delen vinden in de waarschuwing van Fawkes. Maar de vraag is natuurlijk of merken er voor kiezen om (nogmaals) te investeren in een browser-driven-web of toch kiezen voor een iPad-app…. wat denken jullie?

Verder lezen over Flash

​Adobe Flash is niet meer: vaarwel!

Er waren jaren dat je er bijna niet omheen kon, maar inmiddels is het echt uit. Letterlijk en figuurlijk, want Adobe heeft officieel de stekker getrokken uit Flash. Flash-content wordt nog niet geblokkeerd, het blijft we...

Technology02.01.2021

​Adobe Flash is niet meer: vaarwel!

Pas op met onbekende Excel-bestanden: Flash-lek maakt pc kwetsbaar

Adobe Flash is een vreselijk programma: niet alleen is het web er jarenlang door geteisterd, maar er blijven maar beveiligingslekken uit komen. Het probleem is dat Adobe pas over twee jaar Flash gaat begraven, en dus zit...

Cybercrime05.02.2018

Pas op met onbekende Excel-bestanden: Flash-lek maakt pc kwetsbaar

Eindelijk: Adobe gaat een einde maken aan Flash in 2020

Adobe heeft aangekondigd dat Flash afgebouwd wordt en tegen 2020 helemaal verdwenen zal zijn. Een zucht van verlichting ging door het internet. Eindelijk verlost van die ellende. Waar er een soort van algemene nostalgie...

Online26.07.2017

Eindelijk: Adobe gaat een einde maken aan Flash in 2020

Google stopt met het gebruik van Flash voor display ads

Google kondigde eerder deze week via G+ aan dat het Google Display Netwerk en DoubleClick Digital Marketing volledig gaan stoppen met Flash en dus definitief overstappen op HTML5. Iets specifieker, adverteerders zullen...

Advertising10.02.2016

Google stopt met het gebruik van Flash voor display ads

Site of the Year bij The FWA bewijst dat Flash leeft

De Favourite Website Awards (FWA) worden al meer dan 10 jaar toegekend aan de beste websites door een deskundige, wereldwijde, vakjury. Dagelijks wordt een Site of the Day gekozen, maandelijks een Site of the Month en ee...

Online21.02.2013

Site of the Year bij The FWA bewijst dat Flash leeft

HTML5 vs Flash games [Infographic]

Onderstaande infographic gaat verder met de strijd tussen HTML5 en Flash, maar nu op het gebied van games.Flash heeft nog altijd veel voordeel, zo zijn er meer dan 100.000 Flash games tegenover een paar honderd HTML5 gam...

Gaming01.02.2012

HTML5 vs Flash games [Infographic]

Nog een keer: Flash

Een goed half jaar geleden waren de reacties nogal verdeeld toen mijn ongezouten menig over de toekomst van Flash gaf: Flash is een bejaarde dikke dame op ballet. Nog geen zes maanden later spreken de de koppen wereldwi...

Nieuws21.12.2011

Nog een keer: Flash

Adobe stopt ontwikkeling ‘Flash for Mobile’

Cowboy Ron schreef het vanmorgen al op Mobilecowboys: Adobe stopt met de ontwikkeling van Flash voor (smart)phones. Na de langdurige discussie, het door Apple niet toestaan van Flash op de iPhone, en de opmars van HTML5...

Mobile09.11.2011

Adobe stopt ontwikkeling ‘Flash for Mobile’

Verder lezen over Merken

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Vanaf 1 januari 2023 gaat LifeHunters een aantal nieuwe activatiecampagnes voor Maaslander ontwikkelen. De samenwerking komt voort uit een ‘proefperiode’ in 2022, waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten heeft...

DC Business19.12.2022

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander