Apple kiest zelf adverteerders iPhone apps

Vorig artikel Volgend artikel
Apple kiest zelf adverteerders iPhone apps

Merken die graag met apps in reclame voor de iPhone gebruikt willen worden, zullen de keuze van Apple af moeten wachten. Zeker is dat wie zich aanbiedt niet snel in de prijzen valt. Marketeers van Kraft tot Pizza Hut doen hun best zo aantrekkelijk mogelijk te zijn met hun aanbod aan iPhone applications.

De omzetcijfers van de gelukkigen die hun app op de iPhone zien verschijnen, gaan met sprongen omhoog. Momenteel is slechts een handjevol bedrijven erin geslaagd de voordelen van hun apps voor de consument zo duidelijk te maken dat Apple ze op heeft genomen in zijn reclamecampagne voor de iPhone.

De uitverkoren apps moeten nuttig zijn voor consumenten en de positieve ervaringen met de iPhone-technologie tonen. Een daarvan is de app van Pizza Hut, Pizza to Go, die het mobiele bestelproces makkelijker en plezieriger maakt. Ook Barnes & Noble, Gap, Epicurious en Zagat behoren tot de bedrijven die met hun app te zien zijn in reclame voor de iPhone en zo gratis aandacht krijgen. Allemaal melden ze een toename van het aantal downloads nadat ze in een spotje op de tv waren verschenen.

Er zijn momenteel ruim 75.000 apps voor de iPhone en het aantal bedrijven dat Apple`s aandacht probeert te trekken blijft groeien. De beste tip is te zorgen dat het eigen logo prominent te zien in de app die gebruikt voor iPhone-reclame. [bron: Advertising Age/Express.be]

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies