23.05.2011
Social Media

Vrienden worden met jouw eigen Toyota

By: Jeroen de Hooge

BlogSocial Media
vrienden-worden-met-jouw-eigen-toyota.jpg
vrienden-worden-met-jouw-eigen-toyota.jpg

Toyota en het cloud computing bedrijf Salesforce.com gaan een social network service bouwen die eigenaren de mogelijkheid zal geven “vrienden te worden” met hun auto om vervolgens ’tweet-achtige’ herinneringen te krijgen voor onderhoudsbeurten en andere notificaties.

Dit is de tweede samenwerking tussen de ’s werelds grootste autofabrikant en een software bedrijf in korte tijd. Vorige maand al kondigde Toyota een samenwerking aan met Microsoft om “Internet-connected services” beschikbaar te maken in auto’s van Toyota over heel de wereld. “Social networking services are transforming human interaction and modes of communication,” zo laat Toyota President Akio Toyoda weten tijdens de aankondiging met Salesforce.com CEO Marc Benioff in Tokyo. “The automobile needs to evolve in step with that transformation.”

In dit nieuwe afgesloten social network, genaamd “Toyota Friend,” zullen eigenaren in staat te “chatten” met hun Toyota zoals ze dat met een vriend op Twitter of Facebook doen. De auto krijgt zijn eigen profiel en stuurt berichten naar de telefoon van de ‘driver’ die hem er bijvoorbeeld aan herinneren zijn bijna lege batterij op te laden. De service zal dit jaar eerst beschikbaar komen in Japan.

Share this post