Na het verslag over Search in Duitsland dag 1 van Frank, hierbij 2e update:
Het lijkt erop dat er vandaag wat meer bezoekers dan gisteren zijn. Wederom voornamelijk eindgebruikers uit zowel Duitsland als Oostenrijk.
Sessie 1: Lokale Suche in Deutschland: Riesen Potential sucht Abnehmer. Oftewel Local Search in Duitsland. De eerste spreker (Kalaydo lokaal zoek en aanbiedingsportaal) onderschrijft de stelling dat local search ook echt op lokale diensten en producten gericht moet zijn (restaurants, auto’s, huizen etc.) en geeft getallen m.b.t het potentieel, niet echt een baanbrekend verhaal.
De tweede spreker stipt aan dat in Duitsland zo’n 45% van de zoekopdrachten een lokale component hebben maar stelt ook vast dat het lastig is om local search te definiëren. Zij vertegenwoordigd Meinestadt.de wat een interessant portal is voor lokale zoekopdrachten gecombineerd met routeplanner, shopping tips, stadsinformatie, overnachtingsmogelijkheden etc. Derde spreker komt van een media/uitgeverij toont niet veel kennis van SEO en zet een (zelf ontwikkelde) lokale zoekmachine in de markt die mij erg aan iLocal.nl denken, verder is het eerder een verkooppresentatie. In het algemeen kan ik zeggen dat de inhoud de presentaties teleurstellend was vanwege het gebrek aan niveau.
Sessie 2: Presentatie met betrekking tot klikfraude. Deze presentatie is in de vorm van een paneldiscussie. De moderator (Tim Cole) is zeer goed geïnformeerd en geeft voldoende stof tot discussie. De stelling van de sessie is dat klikfraude een bedreiging is voor de zoekmachine aanbieders omdat de negatieve kanten het gaan overnemen van de positieve kanten. Het Duitse publiek heeft wat moeite met actief deelnemen met de discussie. De eerste spreker geeft een aantal tips voor het herkennen van klikfraude redelijk voor de hand liggend maar wel informatief. De vraag die blijft staan is de omvang van klikfraude, niemand kan (of wil) daar echt antwoord op geven. In de zaal is er in ieder geval niemand die er ervaring mee heeft.
Sessie 3: Suchbegriffe: Head oder Tail. Behandelt de ‘Long Tail’ en wat de juiste zoektermen zijn. Zeker interessant voor beginners op zoekmachine gebied maar voor gevorderden een beetje te basic. Het lijkt erop dat de tweede dag zich wat meer op de beginnende eindgebruiker richt. Weinig tot geen nieuws bij deze presentatie. We missen het niveau en de inhoud van de Amerikaanse sprekers toch wel een beetje.
Sessie 4: De laatste sessie voor mij, daarna terug naar Nederland. Het is een inleiding m.b.t. spiders en crawling waarbij er sprekers van Ask.com en Google aanwezig zijn. De man van Ask.com (Eric Heymann) houdt een algemeen verhaal over crawling en spiders met goede tips voor starters. De spreker van Google (Douwe Osinga) geeft wat meer inzicht in de philosofie die Google gebruikt bij het wel of niet indexeren van websites of pagina’s. Daarnaast geeft hij een inzicht in de tools die Google webmasters geeft om te zien wat er van je website geïndexeerd is en waarom (niet). Interessant verhaal, losse presentatie erg Nederlands. Slaat goed aan, heeft de lachers op de hand. De moderator (dezelfde als gisteren) doet overigens weer haar best om Google aan te vallen.
Al met al erg zinvol congres, maar het is wel duidelijk dat het niveau in de VS hoger is dan in Duitsland.
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024
Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020