Nederlander laat breedband verstoffen

Vorig artikel Volgend artikel
1109601583broadband

Nederlander laat breedband verstoffen, tot die conclusie komt Blauw Research, dat afgelopen januari in opdracht van Planet Internet onderzoek deed onder 550 mensen met een kabelabonnement (55% adsl, 45% kabel).

Volgens Blauw Research zijn de meeste Nederlanders onvoldoende op de hoogte van de extra mogelijkheden van een breedbandverbinding. 86% van de breedbandgebruikers is niet of niet goed op de hoogte van het feit dat zij op interactieve wijze een taal kunnen leren. 56% is niet of niet goed bekend met de mogelijkheid om online het journaal te bekijken .

64% is onvoldoende op de hoogte van een dienst als internetradio, 82% weet niet dat je op internet ook direct films kunt bekijken. Online gaming en downloaden zijn bekender bij het grote publiek, dat zich echter niet goed realiseert dat de huidige breedbandverbinding prima geschikt is voor deze diensten. Zo denkt 24% geen gebruik te kunnen maken van onbeperkt online gaming en 12 procent denkt zelfs geen muziek te kunnen downloaden.

Van alle breedbandgebruikers geeft 39 procent overigens aan behoefte te hebben aan voorlichting van de provider wat betreft content. 58 procent van de respondenten zou meer tevreden zijn indien ze van hun provider voorlichting over contentdiensten zouden krijgen. Hier ligt dus een taak voor de providers, en breendbandverstrekker KPN kan wat dat betreft zijn eerder dit jaar opgedoekte breedbandportaal weer in de lucht brengen.

Bron: (Marketing online/Blauw Research)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies