Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Wordt je bestelde pakket geleverd door PostNL? Dan moet je er rekening mee houden dat de bezorger nog maar 1 keer een poging doet het bij je thuis af te leveren. Ben je niet thuis? Dan gaat het pakket direct naar het dichtstbijzijnde PostNL-afhaalpunt.
Klachten over bezorging
95% van de pakketten wordt bij de eerste poging afgeleverd. Volgens het bedrijf is uit onderzoek onder klanten gebleken dat dit een wens is, zodat ze hun bestelling sneller in bezit hebben. Over de pakketbezorging van PostNL wordt nogal veel geklaagd. Pakketten verdwijnen, worden op een onvindbare plaats afgeleverd of ontvangers krijgen een ‘niet thuis briefje’ met onbeschofte boodschap. Er is zelfs een speciale Facebook-pagina voor opgericht. PostNL Klachten is een openbare pagina waarop mensen kunnen klagen en dat gebeurt dan ook massaal.
Vaak niet thuis bij tweede bezorgpoging
Het besluit van PostNL zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de toename van het aantal pakketten. Er wordt nog steeds meer online besteld en dat zorgt duidelijk voor uitdagingen bij de bezorgers. De afgelopen jaren krijgen ontvangers steeds meer controle over de bezorging van hun pakket. Daardoor kan het grootste deel van de pakketten ook bij de eerste poging worden afgeleverd.
PostNL-locaties
Bij een groot deel van de ontvangers geldt dat wie bij de eerste poging niet thuis was, dat vaak de tweede keer ook niet is. Nu de pakjes sneller naar de PostNL-locaties worden gebracht, kunnen ze een dag eerder door de ontvanger worden opgehaald. Er zijn meer dan 3300 van deze afhaalpunten in Nederland. Bij deze punten kun je meestal ook terecht als je een pakketje retour wilt sturen.
Beter voor het milieu
Als bezorgers niet voor niets meer langskomen, scheelt dat onnodige kilometers en dus CO2-uitstoot. De ruimte in de bussen kan ook beter worden gebruikt. En dat komt de komende maanden vooral goed van pas, want de laatste twee maanden van het jaar is de drukste periode voor de pakketbezorging.
Verder lezen over Online Shop
Online09.04.2024
Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën
Online27.03.2024
5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen
Online14.03.2024
Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers
Online11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Nieuws04.03.2024
Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen
DC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Online25.01.2024
Klarna komt met abonnement op…. betalen?
Online18.12.2023