Nieuws27.10.2015

McDonald’s 2.0: McCafé, Salad Bar, Apple Pay en je eigen burger samenstellen


Hamburgerketen innoveert op het juiste moment

McDonald’s, de bekendste en populairste fastfoodketen gaat rap innoveren en doet dat op het moment dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) deze week via de media bekend maakte dat bewerkte vleeswaren als ham en bacon kankerverwekkend zijn. Ook rood vlees blijkt veel ongezonder te zijn.

Well-timed of toeval, het maakt niet uit, ook McDonald’s moet vol aan de bak bij dit soort berichten, want hoe je het ook wendt of keert, dit soort berichten van de WHO heeft impact op onze dagelijkse eetgewoonten en daar vallen ook de McBurgers, Baconburger en andere fastfood onder.

McDonald’s kan daarom haast niet wachten op de vernieuwing in haar restaurants. Zo komen de salad bar en McCafé terug. De salad bar zal zeker te maken hebben met de recente berichtgeving en biedt mensen de mogelijkheid gezonder te eten. McCafé komt terug op de agenda en lijkt een antwoord op de groei van Starbucks restaurants en koffiebars langs de snelwegen.

Verder op het programma: de mogelijkheid om zelf je eigen burger samen te stellen, tafelbediening en de mogelijkheid om te gaan betalen met Apple-pay nu de eerste Apple Pay-badge is verschenen bij de McDonald’s-vestiging aan het Damrak in Amsterdam.

Niet al deze innovaties zullen binnenkort al te vinden zijn in de vele filialen van McDonald’s. De strategie van de fastfoodketen is om alles eerst op kleinere schaal uit te testen in een beperkt aantal restaurants. Volgens de topman van McDonald’s in Nederland Manu Steijaert is de strategie vooral uitproberen, luisteren en aanscherpen consequent hanteren. “Als iets niet werkt, stoppen we er tijdig mee”, laat hij weten aan het AD.

`Make your own hamburger` binnenkort ook in Nederland!
`Make your own hamburger` binnenkort ook in Nederland!
Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over McDonald's

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

In Frankrijk mogen fastfood restaurants met meer dan 20 zitplaatsen sinds 1 januari geen wegwerp bakjes en bekers meer gebruiken. Ketens zoals McDonald’s, KFC en Burger King moeten hun burgers, kip, friet en dranken nu...

Nieuws05.01.2023

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tas
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

Vuilnis waardevol maken, dat is wat McDonald’s doet. De restaurantketen introduceert vandaag een super limited edition collectie 14-karaats gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval. Onder andere oorbelle...

Coffee corner16.08.2022

McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

Dinsdag 22 februari lijkt ogenschijnlijk een gewone dinsdag, maar niets is minder waar. Het is namelijk Palindroomdag, dé dag waarop de datum er van links naar rechts en van rechts naar links precies hetzelfde uitziet:...

Coffee corner22.02.2022

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

22022022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

McDonalds gaat stappen zetten in het metaverse. Dat hadden we al kunnen voorspellen, want McDonald’s probeert meestal snel op nieuwe trends in te springen. Ook plaatste het laatst al een grapje op zijn Twitter-account...

Metaverse11.02.2022

Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

Terwijl kipfastfoodrestaurant KFC inmiddels is gaan testen met vegetarische kip, is McDonald's al wat langer bezig met het aanbieden van vegetarische producten. Vorig jaar werd de vega-Mc Chicken geïntroduceerd en het b...

Lifestyle29.09.2019

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Fastfoodgigant McDonald's heeft $300 miljoen dollar geïnvesteerd in een nieuwe technologie om hun digitale keuzemenu's nog beter te personaliseren. De technologie wordt 'decision-logic technology' genoemd en is de groot...

Technology02.04.2019

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive

McDonald's heeft een leuke stunt bedacht in samenwerking met Volkswagen. Ze maakten een hele speciale Volkswagen e-Golf (dus elektrisch) die de McDrive Edition heet en echt speciaal is bedoeld om je trip langs de McDrive...

Automotive23.11.2018

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive