Jumbo wil trouwe klanten gaan belonen

Jumbo wil trouwe klanten gaan belonen

En experimenteert met loyaliteitsprogramma

Vorig artikel Volgend artikel

Supermarktketen Jumbo heeft de afgelopen maanden een loyaliteitsprogramma voor klanten getest. Het ontbreekt de keten nog steeds aan een programma dat trouwe klanten beloont voor het doen van de boodschappen bij één van de filialen. Ondanks de vele win- en spaaracties ziet het ernaar uit dat je straks ook voor iedere uitgegeven euro beloond wordt. De klant ontvangt niet alleen persoonlijke aanbiedingen, maar spaart ook voor korting, zo meldt Distrifood vandaag.

Jumbo maakte begin deze week nog een 1-aprilgrap over een nieuwe indeling van producten op kleur:

Sparen met Hallo Jumbo-app of klantenpas

Jumbo heeft het systeem de afgelopen maanden getest in een aantal vestigingen van de keten. Het werkt via de Hallo Jumbo-app of een klantenpas. Voor iedere uitgegeven euro spaart de klant een punt. Wie duizend punten heeft gespaard, krijgt vijf euro korting. Persoonlijke aanbiedingen zorgen ervoor dat je sneller kunt sparen. Als je de punten uit wilt geven, is het wel nodig om je te registreren. Dit systeem kennen we ook van andere supermarkten en loyaliteitsprogramma's, waar registratie een vereiste is om van voordelen of kortingen te kunnen profiteren.

Inmiddels zijn de testen met dit nieuwe systeem afgerond. Of het ook daadwerkelijk exact in deze vorm op markt komt, is nog niet bekend. De testers behouden in ieder geval de gespaarde punten en kunnen in de app blijven sparen. Het is de bedoeling dat klanten de gespaarde punten straks op elk moment kunnen verzilveren.

Systeem onderscheidt zich van Albert Heijn

Het nieuwe loyaliteitsprogramma van Jumbo lijkt op het Belgische kaartsysteem van Delhaize. Klanten krijgen daar voor iedere € 500,- die zij hebben uitgegeven, € 5,- korting. Klanten van Jumbo moeten in dat geval 1000 punten hebben verzameld. Het duurt dus best even voordat je een korting in kunt zetten. Toch onderscheidt het systeem zich wel van het Bonuskaart voordeel dat grote concurrent Albert Heijn biedt. Klanten krijgen weliswaar korting met hun bonuskaart, maar punten spaar je er niet mee. Sinds enige tijd heeft AH wel persoonlijke bonus, afgestemd op (uiteraard) de historie van je eigen aankopen.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies