Media01.01.2012

3 verplichte trendrapporten voor 2012: Netlash-bSeen – Travelmedia – Trendwolves


3-verplichte-trendrapporten-voor-2012-ne.jpg
3-verplichte-trendrapporten-voor-2012-ne.jpg

Aan het begin van het nieuwe jaar wemelt het altijd van de onderzoeken die ons vertellen wat de verwachtingen zijn voor het komende jaar. Zo ook dit jaar. Het Belgische internetbureau Netlash bundelde namelijk al voor de vijfde maal op rij de nieuwste trends volgens CEO’s, marketers, bloggers, communicatiestrategen, consultants, etc in een handig naslagwerk. Daarnaast stelde Travelmedia dé reistrends voor 2012 voor en kwam Trendwolves ook met een eigen trendrapport. Bij lees meer vind je een overzicht van de meest besproken trends alsook de links om ze te downloaden.

Netlash-bSeen trendrapport 2012: 39 experts aan het woord
Het Genste internetbureau Netlash geeft elk jaar een lijvig trendrapport uit, niet geschreven door zijn eigen medewerkers, maar door bloggers, CEO’s, consultants, etc. Dit jaar werken maar liefst 39 personen mee aan dit naslagwerk en kan je – net de voorbije vier jaar – dit naslagwerkje volledig gratis downloaden (link).

Travel Trends 2012: 9 experts over hun toekomstvisie op de reissector
Daarnaast komt Travelmedia voor het tweede jaar op rij met een eigen trendrapport, specifiek gericht op de reissector: “Travel Trends 2012”. Het rapport peilde bij 9 vakmensen uit de reissector (en ver daarbuiten) naar hun toekomstvisie : Bram Clincke (Groupon), Kim Daenen (Brussels Airlines), Olivier Dujardin (Travelmedia), Katelijne Haelters (Accor Hotels), Herman Konings (nXt), Jan Peeters (Travolon), Peter van den Steen (Thomas Cook Belgium), Antoon van Eeckhout (VVR) en Catherine Van Holder (Nomadz.nu). Dit gratis trendrapport kan je downloaden via de bedrijfs Facebook pagina of per elektronisch invulformulier aanvragen.

Trendwolves: Overzicht van de laatste jongerentrends, strategische inzichten en coolhunts
Tenslotte goot TrendWolves een overzicht van de recentste jongerentrends, strategische inzichten en coolhunts binnen Europese jongerencultuur in een overzichtelijk rapport. Het 160 pagina dikke rapport blijft de referentie- en inspiratiebron voor vele merken, bedrijven en overheden. Helaas moet je voor dit rapport wel een flinke duit (€ 285) neertellen..

Enkele opmerkelijke nieuwe tendensen (Netlash-bSeen trendrapport 2012)

1) Bart de Waele (CEO Netlash-bSeen, @netlash op Twitter)

> adverteren verdwijnt als business-tactic
> E-mail sterft dit jaar écht

2) Peter Van Hende (Trendwatcher, Belgacom, @fons_be op Twitter) > Patentproblemen deinen uit
> 3D Printing is “hot”

3) Kenny Van Beeck (Zaakvoerder ETale & TheEmailClinic, @Kvanbeeck op Twitter)

> HTML 5 brengt drastische veranderingen met zich mee
> E-mail wordt steeds meer mobiel

4) Henk Ghesquière (Freelance communicatiestrateeg, @sideburns_henk op Twitter):

> De QR-code wordt omnipresent in print advertising
> De jacht op Facebook likes is over

5) Polle De Maagt (Independent Digital/social media consultant, @polledemaagt op Twitter):

> Vertrouwen in internet krijgt een knauw
> Consumenten slaan nog harder terug

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl

...

Verder lezen over Trends

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025

Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent. Nederlanders omarmen daarbij unieke reistrends die we in 2025 steeds vaker gaan zien.

Online26.11.2024

Dit zijn volgens Booking.com dé reistrends voor Nederlanders in 2025

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Een nieuw seizoen breekt aan en misschien denk je alweer aan het neerzetten van de kerstboom. De zomer laten we achter ons en we zitten meer binnen. Waarom dan tegen een oud interieur aankijken? Dit zijn de interieurtrends van dit najaar.

Lifestyle28.10.2024

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Dit was het VINT Symposium van 2024

Voor de 30e keer was er het VINT Symposium in het Spant! te Bussum. Dit jaar stond het thema 'Echt Slim' centraal, wat een interessant perspectief bood op de rol van intelligentie in technologie. Elk jaar biedt het symposium de kans om nieuwe technologische trends en inzichten te verkennen, en dit jaar was geen uitzondering.

Events04.07.2024

Dit was het VINT Symposium van 2024

met als thema 'Echt Slim'
​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google heeft bekendgemaakt welke woorden we nou het meest googelden en dat biedt een verrassende uitkomst op sommige vlakken. In Nederland hielden we ons vooral bezig met het overlijden van Matthew Perry, maar ook zanger...

Search11.12.2023

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

Een dag voor de verkiezingen stijgen GroenLinks-PvdA en met name de PVV plots hard in de peilingen. Volgens Google Trends, een belangrijke indicator voor welke onderwerpen in de samenleving leven, is de PVV in acht van d...

Search21.11.2023

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Ben je op zoek naar een mooi pak waarmee je nog jaren kunt doen? Je hoeft je natuurlijk niet te laten verleiden door de trends van dit moment, maar aan de andere kant, waarom niet? Het voordeel is dat trends in pakken va...

Lifestyle16.02.2023

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023