Guerilla marketing wint langzaamaan terrein

Vorig artikel Volgend artikel
Guerilla marketing wint langzaamaan terrein

De traditionele manier van reclame maken (mensen onderbreken) is op termijn ten dode opgeschreven. Mensen nemen het niet meer dat hen reclame wordt opgedrongen. Gewoon zeggen wat je product doet heeft als gevolg nauwelijks nog effect. De oplossing: reclame maken die men met plezier bekijkt (en het liefst ook nog doorvertelt). En waarom grote sommen uitgeven aan media-aandacht als je die ook gratis kan krijgen? Langzaamaan wordt social media zo krachtig dat het meer mensen kan bereiken dan eender welke 'gewone' mediacampagne.

Velen weten dit, maar spijtig genoeg wordt er nog te weinig gebruik van gemaakt. Is het een gebrek aan creativiteit, of kiest men gewoon voor de 'veilige' oplossing?

Eén van de allergrootste voorbeelden van hoe het wel moet komt alvast van Universal Orlando Resort. Ze vertelden slechts 7 mensen over hun nieuwe themapark 'The Wizarding World of Harry Potter'. Die 7 mensen vertelden dit door aan 350 miljoen anderen. Hoe? Simpel: die 7 werden zorgvuldig geslecteerd: het waren stuk voor stuk zeer invloedrijke mensen in de social media wereld. Geniaal!

De Mortierbrigade heeft dit concept ook goed begrepen. Tegenwoordig zijn ze een van de topspelers in de wereld van Guerilla marketing in Belgie. Vorig jaar bedachten ze een briljante campagne voor Music For Life. Het thema drinkbaar water voor iedereen:

Een paar maanden geleden deed Lancia een haast even geniale stunt in Amsterdam:

Eerder al schreef ik een artikel daarover "6 geniale guerilla marketing tips". Hopelijk kan het je inspireren, want spijtig genoeg zien we dit concept nog veel te weinig in Nederland en Belgie.

Thomas Boogaerts

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies