Tweede editie Paperjammed stelt contentstrategie centraal

Vorig artikel Volgend artikel
Tweede editie Paperjammed stelt contentstrategie centraal

Na een succesvolle eerste editie in Utrecht, zal op 20 oktober aanstaande De Balie in Amsterdam gastheer zijn van de tweede editie van Paperjammed. Veel studenten nemen Social Media als onderwerp van hun afstudeerscriptie, maar hebben vaak nog niet veel wetenschappelijke kennis omtrent het onderwerp tot hun beschikking. Hierdoor wenden zij zich al snel tot professionals uit het vakgebied. Paperjammed wil een brug slaan tussen beiden.  Tijdens de tweede editie van het event staat "Social Media & Content Strategy" centraal en krijgen de studenten de mogelijkheid hun vraag voor te leggen aan een panel van liefst 6 experts.

De eerste editie van Paperjammed vond in mei dit jaar in Utrecht plaats en was wegens een overweldigende hoeveelheid aanmeldingen binnen enkele dagen al ‘vol’. Ditmaal wordt het event georganiseerd in samenwerking met de opleiding Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam.

Organisator Johan Voets van social media bureau OKGO. legt uit dat hij op het idee kwam nadat hij steeds vaker interviewverzoeken kreeg van studenten die afstuderen op gebied van het continu veranderende medialandschap. “Met name ‘social media’ is het afstudeeronderwerp van dit moment. Maar daarbinnen zijn nog zoveel deelonderwerpen te onderscheiden. Tijdens Paperjammed slaan we een brug tussen professionals en een nieuwe generatie social media experts en maken daarbij beiden een stukje wijzer”.

In het panel van professionals nemen deze keer Ernst-Jan Pfauth (redacteur en bloggger bij NRC Next), Roeland Stekelenburg (Hoofd Digitale Media bij de NOS) en Henk de Hooge (oprichter en hoofdredacteur van Dutchcowboys.nl), Sanne Walvisch (Sanoma), Eric Rigters (manager eBook.nl) en Marjolijn Kamphuis (co-founder Dutchcowgirls) plaats. Aan bod komen thema’s zoals het bedenken van redactionele formules, mashups en de sterk veranderende distributiemodellen van media.

Geinteresseerde studenten die een afstudeeronderzoek doen dat aansluit op het thema kunnen zich vanaf maandag 20 september inschrijven voor Paperjammed op de website en daar ook hun vragen indienen. Studenten Interactieve Media (IAM) aan de Hogeschool van Amsterdam hebben geluk, zij mogen gebruik maken van een speciale voorinschrijving die vandaag al begint.

Tijdens de avond zelf worden de beste vragen voorgelegd aan het panel. Thuisblijvers kunnen het event echter ook volgen via een backchannel en gedurende de avond vragen aandragen via Twitter. Meer informatie is te vinden op de website van Paperjammed.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies