Innovatie troef tijdens het MWG congres

Vorig artikel Volgend artikel
Innovatie troef tijdens het MWG congres

Afgelopen donderdag en vrijdag vond in Noordwijkerhout het jaarlijkse Media Werkgroep Congres plaats. Zoals elk jaar werd het congres druk bezocht door vooral 'traditionele mediamensen' uit de TV, Radio en Print. Toch was er ook dit jaar weer veel aandacht voor innovatie, creatie en nieuwe technologieën.

Vooral inspirerend was de presentatie van Lode Schaeffer, "s Lands meest bekroonde creatief" van reclamebureau S-W-H, die een mooie case presenteerde in de vorm van hun onconventionele aanpak van een marketingcampagne voor Bolletje. Daarna liet hij een groot aantal voorbeelden van "traditionele, voor de hand liggende TV-spots" zien, en wisselde die af met veel creatievere varianten, "waar we straks aan de koffie nog eens over napraten".

Al deze video's en een samenvatting van Lode's presentatie bekijk je hier.

Ook de banken waren goed vertegenwoordigd op het MWG, zo toonde Momo's Raimo van der Klein de nieuwe G1 app die SPRX Mobile in samenwerking met ING ontwierp voor het makkelijk vinden van een pinautomaat, en toonde Innovatiemanager Ruud Smeulders van de Rabobank de tientallen innovatieprojecten waar zijn bedrijf op dit moment mee bezig is.

Bekend voor velen binnen het online vakgebied was de presentatie van Yme Bosma over de focus op mobiel bij Hyves, en erg vermakelijk was de Dragon's Den-achtige sessie die Jort Kelder presenteerde waarin 3 mensen een TV format mochten pitchen voor een jury van Endemol, Unilever en SBS.

Verder vond er vrijdagmiddag een interessant debat plaats tussen de hoofdredacteuren van Nu.nl en Elsevier over de kanabaliserende werking van online nieuws op traditionele actualiteitenmedia en werd er op donderdag inspirerend gesproken door de creatief directeur van het poulaire smoothie-merk Innocent.

Het is opmerkelijk dat er op het MWG congres niet meer online marketeers vertegenwoordigd waren want inhoudelijk was het een ontzettend inspirerend event. Wie alle presentaties wil bekijken kan bij de Cowgirls terecht.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies