Events09.12.2008

Nikesh Arora: ‘wacht niet op Google’


nikesh-arora-wacht-niet-op-google.jpg
nikesh-arora-wacht-niet-op-google.jpg

De grote internetconferentie leWeb in Parijs had vanmorgen een wat ‘hobbelige’ start maar een van de eerste mensen op het podium had in ieder geval de potentie een leuk verhaal te brengen. Organisator Loic LeMeur sprak met Nikesh Arora. Arora is “President of EMEA Operations & Vice President” van Google UK.

Meestal zijn dit sort gesprekjes nietszeggende conversaties waar weinig nieuws naar voren komt. Dit interview leek niet anders te zijn, maar het was wel een prettig gesprek om naar te luisteren. Arora zei niks ‘schokkends’ maar maakte wel een paar interessante opmerkingen. Enkele belangrijke statements waren dat Europeanen veel meer ‘global’ moeten denken en minder gefocust moeten zijn op hun eigen land en dat startups niet moeten gaan zitten wachten tot Google hen komt opkopen.

LeMeur sprak met Arora uiteraard over de financiële crisis. Die vind het een interessante periode en vergelijkt de crisis met een “hang-over after a big party”. Arora denkt bovendien dat de VS er eerder bovenop zal komen dan Europa omdat er daar meer kansen liggen voor startups. Daar denkt hij ook dat de grootste dreiging voor Google ligt: “those two guys in a garage” die de nieuwe Google aan het bouwen zijn.

LeMeur vroeg Arora naar het taalprobleem in Europa. Al die verschillende landen met verschillende talen, hoe moeten we daarmee omgaan. Europese bedrijven kijken vaak eerst naar hun eigen land. Arora denkt dat dat niet goed is. Hij promoot het “Global thinking”: “Don’t think in different languages, think in numbers of potential users. All the big companies thought global very quickly.”

-576.jpg
-576.jpg

Tot slot, startups zijn vaak geneigd te kijken naar hoeveel funding ze kunnen krijgen of hoe snel ze door Google kunnen worden overgenomen. Arora is van mening dat dit niet de juiste houding is. Als je je best doet en een goed product hebt komt Google vanzelf.

“Do a great job. But don’t focus on Google as that is bad and you will become obsessed. If you are good – someone will find you.”. Hierbij is het wel belangrijk te focussen. Hij sluit af met een statement: “These are the times, if you can survive for 12 to 18 months in Europe, you’ll come out with great business”.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken