De Gezamelijke Business Blogs GBB

Vorig artikel Volgend artikel
1113038929samenwerken

[Stephan Fellinger] Dit jaar hadden we als SpinAwards een aantal weblogs uitgenodigd. En dit experiment is ons uitstekend bevallen.

Ik moet zelfs eerlijk bekennen dat ik best wel een beetje trots was, toen ik al die heren aan tafel (waar blijven de dames?), in het licht van de laptops, hun stukjes zag schrijven. Want ook zij staan symbool voor de ontwikkelingen in onze branche. Jammer was dat de verbinding niet 100% wilde werken (2005: overal Internet, altijd?), maar de passie waarmee de heren werkten, was er niet minder om. En daar herken je de ware blogger aan, aan de passie.

Later bedacht ik me dat ik het een sterk iniatief zou vinden als de Business Blogs dit in een soort van gezamenlijkheid zouden gaan aanbieden als dienst voor de coverage van evenementen. Hoe werkt het? Voor mijn gevoel moet er dan 1 aanspreekpunt komen , waarmee een organisator van een evenement contact op kan nemen. Dat werkt het beste, anders moet je iedere keer weer met alle blogs afzonderlijke afspraken maken. Want dat vond ik dit jaar nog wel een nadeel, ik moest iedere keer met de blogs afzonderlijk communiceren en als je zelf met een evenement bezig bent, is dat best wel lastig.

In de praktijk levert de coverage voor een organisator prima publiciteit op, want het gaat niet alleen om het moment van de coverage zelf, maar ook om de aanloop er naar toe en de nazit. Als organisatie levert het je behoorlijk wat rumour around de brand op. De diversiteit van de Blogs, garanderen ook dat een evenement vanuit verschillende standpunten wordt belicht. En als netwerk hebben de heren samen een kwalitatief uitstekend bereik.

Soms ben ik een dromer, dat weten de mensen die mij kennen. Ik zie dat al helemaal voor me GBB als merk, de Gezamelijke Business Blogs. Ook als statement, dat interactieve media staat voor samenwerken en veranderen, dat moet toch mogelijk zijn?

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies