Betaalde postings?

Vorig artikel Volgend artikel
1196160185goto

In de Adformatie van 15 november staat op pagina 11 een rondvraag in hoeverre betaalde postings geloofwaardig zijn.

In de reacties zie ik niemand die de relatie legt met het vroegere Goto. Deze zoekmachine wilde zich onderscheiden in een markt van honderden zoekmachines en liet zich (per klik) betalen voor opname in haar database (en dus organische resultaten). Wellicht zorgt 'Pay per post' netwerk Blog.mij, net als destijds Goto, wel voor een heel nieuwe markt?!

Uit de oude doos: "When GoTo.com introduced paid search engine advertising almost a decade ago, the idea of auctioning rank in keyword search results and attaching text advertisements was controversial. “People felt search results should be pure,” said Ellen Siminoff, president/CEO Efficient Frontier Inc. “[Other] concerns were: Could you get enough relevant advertising with search? Is it clear[ly] advertising? Will [people] click?”

The answer was ‘yes’ to each of those questions.

GoTo.com went public, renamed itself Overture Services and was bought by Yahoo. MarketingSherpa’s “Search Marketing Benchmark Guide 2007” reported paid search generated nearly $8 billion last year. EMarketer projects ad spend for paid search will surpass $10 billion in 2008. Yahoo and Google are preducted to pocket 90 percent of this year’s spend."

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies