Media27.09.2007

AdTech 07: Workshop Researching and Creating Web 2.0 Experiences


1190894851stickycontent.jpg
1190894851stickycontent.jpg

Een van de leukere sessies van de woensdag was de workshop Researching and creating Web 2.0 experiences. De workshop in een van de kleinere zalen had een zeer persoonlijk karakter en was zeer interactief doordat er een discussie tussen de panelleden en de zaal ontstond.

De workshop begon met een korte presentatie over de krant Metro. Om online een toegevoegde waarde te hebben op de krant deed Metro uitgebreid onderzoek. Het dook letterlijk de Londense subways in om over de schouders van de lezers mee te kijken.

Hieruit kwam naar voren dat Metro-lezers graag willen deelnemen, juist omdat de krant gratis is. Vandaaruit heeft Metro haar website afgestemd op de Web 2.0 mogelijkheden. Een van de panelleden noemde hierbij het Open Source CMS Drupal wat veel web 2.0 mogelijkheden heeft.

Catherine Tool van Sticky Content was heel helder en duidelijk over User Generated Content. Veel van de content die door gebruikers geplaatst wordt is simpelweg “shitty” zo gaf ze aan. Ze was dan ook een sterk voorstander van het monitoren en waar nodig editten van de content die door gebruikers geplaatst wordt.

Haar insteek is dan ook redacties neer te zetten die de content onder de loep nemen. Verder pleitte ze voor het opstellen van simpele templates. Zorg ervoor dat het voor de gebruiker heel makkelijk is om op een vaste manier content toe te voegen. Je zorgt dan voor het gemak en je kan onder controle houden wat er geschreven wordt.

Tripadvisor werd naar voren gehaald als voorbeeld van een site die een goede start had, maar door slecht onderhoud van de content die door users werd geplaatst aan credibility heeft verloren. Dit om aan te geven dat de content van de gebruikers belangrijk is, maar dat die wel in de gaten moet worden gehouden. Het is dan de afweging tussen het vertrouwen kwijtraken door slechte content of mogelijk minder vertrouwen door het aanpassen van de content.

Verder lezen over Interactief

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Het achtdelige tweede seizoen van House of the Dragon gaat op 17 juni a.s. in première op HBO Max. Francesca Orsi, Executive Vice President, HBO Programming, Head of HBO Drama Series & Films, introduceerde vandaag HBO'...

Entertainment21.03.2024

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Kies je kant in een "duellerende" trailer
​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Netflix komt met een nieuwe film genaamd Choose or Die en die draait om gamen. In tegenstelling tot wat je zou denken als je de titel leest, is het echter geen interactieve film en dat is wat ons betreft een gemiste kans...

Entertainment30.03.2022

​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Waarom nou niet interactief?
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

In maart van dit jaar kondigden LEGO en Nintendo een unieke samenwerking aan. Ontwerpers van Nintendo & LEGO bundelen hun krachten om een nieuwe fysieke speelervaring te creëren die Super Mario tot leven brengt in de we...

Gadgets16.06.2020

LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Als je niet claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escaperoom geweest. Het is hét bedrijfsuitje van de laatste jaren en wordt zelfs ingezet voor tea...

Entertainment24.12.2019

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Goed nieuws waar de echte LEGO fans al even op hebben gewacht: het augmented reality-spel LEGO Hidden Side is nu verkrijgbaar! Het is het eerste spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented r...

Gadgets06.08.2019

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Na het succes van Bandersnatch, Netflix's eerste interactieve aflevering van Black Mirror, is de streamingdienst nu bezig met een volledige interactieve serie. Dat doen ze in samenwerking met outdoor survival expert Bear...

Entertainment19.03.2019

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een la...

Advertising29.01.2019

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Zelf bepalen hoe je verder wilt kijken
Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game

Black Mirror: Bandersnatch, de eerste echte interactieve film van Netflix. Het was even wennen omdat dit een verhaal is waarbij je zelf het verloop kiest. In het begin zijn dat nog eenvoudige keuzes als wat je wil voor o...

Entertainment07.01.2019

Bandersnatch Easter Egg: een alternatief einde plus speelbare game