AdTech 07: Workshop Researching and Creating Web 2.0 Experiences

Vorig artikel Volgend artikel
1190894851stickycontent

Een van de leukere sessies van de woensdag was de workshop Researching and creating Web 2.0 experiences. De workshop in een van de kleinere zalen had een zeer persoonlijk karakter en was zeer interactief doordat er een discussie tussen de panelleden en de zaal ontstond.

De workshop begon met een korte presentatie over de krant Metro. Om online een toegevoegde waarde te hebben op de krant deed Metro uitgebreid onderzoek. Het dook letterlijk de Londense subways in om over de schouders van de lezers mee te kijken.

Hieruit kwam naar voren dat Metro-lezers graag willen deelnemen, juist omdat de krant gratis is. Vandaaruit heeft Metro haar website afgestemd op de Web 2.0 mogelijkheden. Een van de panelleden noemde hierbij het Open Source CMS Drupal wat veel web 2.0 mogelijkheden heeft.

Catherine Tool van Sticky Content was heel helder en duidelijk over User Generated Content. Veel van de content die door gebruikers geplaatst wordt is simpelweg “shitty” zo gaf ze aan. Ze was dan ook een sterk voorstander van het monitoren en waar nodig editten van de content die door gebruikers geplaatst wordt.

Haar insteek is dan ook redacties neer te zetten die de content onder de loep nemen. Verder pleitte ze voor het opstellen van simpele templates. Zorg ervoor dat het voor de gebruiker heel makkelijk is om op een vaste manier content toe te voegen. Je zorgt dan voor het gemak en je kan onder controle houden wat er geschreven wordt.

Tripadvisor werd naar voren gehaald als voorbeeld van een site die een goede start had, maar door slecht onderhoud van de content die door users werd geplaatst aan credibility heeft verloren. Dit om aan te geven dat de content van de gebruikers belangrijk is, maar dat die wel in de gaten moet worden gehouden. Het is dan de afweging tussen het vertrouwen kwijtraken door slechte content of mogelijk minder vertrouwen door het aanpassen van de content.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies