Identiteit in virtuele wereld biedt ‘levensechte’ inzichten

Vorig artikel Volgend artikel
Identiteit in virtuele wereld biedt ‘levensechte’ inzichten




Ervaring wijst uit dat klanten graag mee willen werken aan onderzoek via online communities – veel meer dan wanneer ze op straat lopen te winkelenZe zijn voor hun gevoel in een vertrouwde omgeving. Uit onderzoek is ook gebleken dat deze klanten vrijer en eerlijker feedback geven

Organisaties geven veel geld uit aan marktonderzoek, maar vergeten meestal om online communities en virtuele werelden in deze onderzoeken mee te nemen. Ze kunnen veel meer inzicht vergaren als ze avatars onderzoekenDe meningen en trends die via dit medium worden verzameld zijn niet alleen geschikt voor merken die zich online willen profileren, maar ook voor merken uit het ‘echte leven’

Pierre Gorissen)
Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies