Online14.03.2007

Exit strategie of the long run? – The web 2.0 Myth


1173909565boris.jpg
1173909565boris.jpg

Veel jonge internet start-ups dromen van de You Tube exit strategie. 2 tot 5 miljoen investeren om binnen 2 jaar het 10-voudige te verdienen. Welke investeerder zegt daar nou nee tegen? Serial Enterpreneur Boris van Veldhuijzen van Zanten promoot via een webvideo in Sprout openlijk ‘de exitstrategie’ als business model . Natuurlijk is het smullen om te lezen over de onderhandeling van de verkoop van V3 Redirect Services waarbij vlak voor terugkomst van de VCs in de meetingroom voor de vraagprijs van 5 miljoen nog snel even een 1 voor het getal werd geschreven, en de pokersessie goed afloopt! Sommige VCs denken hier anders over: “the Web 2.0 Myth” , een artikel over start-ups waarbij een exit strategie niet zal gaan werken. Voor de beste do’s and donts voor start-ups lees Paul Graham ‘how to fund a start up’. Een must voor iedere starter!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.