Chapeau voor KPN

Vorig artikel Volgend artikel
1157967539adslmodem

Mijn verhuizing is achter de rug. Verkassen met behulpzame vrienden is een ding, dozen uitpakken en opruimen, inrichten, kleine en grote dingetjes afwerken langduriger kwesties, toch tussen de loop door uit nieuwsgierigheid draadjes aan elkaar geknoopt.

Benieuwd of KPN en Euronet er ditmaal in geslaagd zijn om de boel geruisloos en zonder geneuk te verhuizen, in tegenstelling tot voorgaande digitale escapades.

In English: Moving ADSL

Toen we drie jaar geleden naar onze tijdelijke bewoning vertrokken aanvankelijk de digitale boel maar achtergelaten, omdat er toen in diverse computerbladen en op Webwereld nogal wat rampverhalen circuleerden over mensen die vijf maanden na hun verhuizing nog steeds met een niet werkende ADSL zaten.

Toen dat geroezemoes later een beetje begon te verstommen, de verbouwing uitliep, en de iMac werd aangeschaft, alsnog de gok maar genomen. Binnen veertien dagen, conform afspraken, werkte het boeltje.

Dat was mooi, maar KPN en Euronet hebben het nu nóg beter gedaan. Paar dagen voor de verhuizing op de KPN en Euronet website een formulier ingevuld, waarop per ommegaande schriftelijke bevestigingen arriveerden, waarin me verzekerd werd dat alles op 1 september geregeld zou zijn.

Het is nog waar ook, zo bleek, toen ik een rood en een blauw draadje in een stekkertje geschroefd had, ISDN kastje en ADSL modem op spanning zette, met elkaar verbond en de Cat5 kabel in de computer stopte. De groene lampjes begonnen te knipperen, en de Mac stoomde zonder probleem het internet op.

Daar kan Casema nog wat van leren. Die waren we in eerste instantie zelf vergeten te informeren. Eigen schuld, maar anno 2006 verwacht je dan op maandagmorgen toch niet het volgende antwoord: 'nee meneer, dat kan niet voor 19 september geregeld worden'.

Dat terwijl op het oude adres gas, water, licht, telefoon én Casema doorgeknipt zijn. Want dat pand wordt gesloopt, zodat slechts - software- dan wel hardwarematig - een swicht omgezet hoeft te worden.

Ik kan me tenminste niet herinneren dat Casema drie jaar geleden een gat heeft gegraven om me af te sluiten, dus zoiets moet simpeler en sneller kunnen, zoals KPN en Euronet dat gedaan hebben.

Ik denk dat KPN TV er een klantje bij krijgt, terwijl Casema er eentje kwijtgeraakt is.

Leon Krijnen

Verslaggever bij BN DeStem. Schrijft over baseball, bouw, techniek, fotografie, mensen, computers, internet, reizen en oldtimers. @Krijnen.Com

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies