B2B-budget verschuift naar online; print stort in

Vorig artikel Volgend artikel
1132917194online jobs

Business-to-business marketeers maken bij hun marketingmethoden in toenemende mate gebruik van internet . Bijna de helft geeft aan het afgelopen jaar online media te hebben ingezet. Dat blijkt uit een studie van Forrester Research.

De belangrijkste vorm van marketing zijn evenementen waarbij de doelgroep persoonlijk wordt ontmoet: 60,2% van de B2B-marketeers bedient zich van deze vorm van communicatie. Direct mail volgt met ruim 56%, terwijl online marketing de derde plaats inneemt met 48,7%. De meeste marketeers verwachten in 2008 meer gebruik te maken van internet en minder van direct mail.

Kranten en gedrukte nieuwsbrieven krijgen zware klappen te verduren: voor zakelijke marketing zal het over 3 jaar 20-25% minder worden ingezet dan nu, voorspellen de ondervraagde marketingmanagers. Opvallend is dat 44% van de respondenten verwacht dat ze in 2008 gebruik zullen maken van televisie: meer dan de 41,4% die het medium momenteel inzet. via ebase

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies