Recordbezoek tijdens Ad:Tech New York

Vorig artikel Volgend artikel
1131703773news

Met 8.300 bezoekers en meer dan 230 exploitanten is de Ad:Tech uitgegroeid tot de grootste interactieve marketingconferentie van de wereld. De keuze aan sessies, sprekers en stands is overweldigend. Maar levert de conferentie ook nieuwe inzichten op? Een sfeerimpressie van bezoeker Klaas Weima uit New York.

Het is dringen en zweten in de nauwe gangen van het Hilton in Upper Manhattan. Een zichtbaar bewijs dat internet voor de marketeer weer bovenaan de agenda staat. Opvallend is het toenemende internationale karakter van de beurs. Naast Amerikanen en Canadezen zijn ook veel Chinezen, Duitsers en zelfs een handjevol Nederlanders afgereisd naar New York voor een kennis-update.

Mede dankzij de grote variëteit was de kwaliteit van presentaties op de openingsdag niet meer wat we gewend zijn van Ad:Tech. Tijdens de rommelige keynotes en oppervlakkige panel discussies was diepgang ver te zoeken. Het enige interactief werk wat Sean Dee - Chief Marketing Officer van Hard Rock – de toeschouwers kon presenteren was een Flash banner ter promotie van het nieuwe Café op Times Square. Het niveau van Saatchi & Saatchi’s CEO’s – Kevin Roberts – kwam helaas ook niet veel verder dan het showen van flitsende reclamefilmpjes met de volumeknop op tien. Waar is het echte baanbrekende interactieve werk? Tijdens de keynotes van de eerste dag bleef deze vraag onbeantwoord.

Spannender werd het tijdens de tweede dag, met meer aandacht voor trends en ontwikkelingen. Ad:Tech koos dit jaar bewust voor het thema Age of Engagement. Met de komst van instrumenten zoals blogs en podcasts laten consumenten steeds vaker hun stem te laten horen. Daarboven op komt rss, waarmee informatie nog sneller en toegankelijker is geworden. Niet alleen positieve maar vooral ook negatieve ervaringen met bedrijven worden gretig gepost. lees verder op Emerce

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies