Online31.03.2011

Vooralsnog weinig animo voor The Daily


vooralsnog-weinig-animo-voor-the-daily.jpg
vooralsnog-weinig-animo-voor-the-daily.jpg

Er is vooralsnog weinig animo voor The Daily, de kranten-applicatie van het Amerikaanse mediaconcern News Corp voor op de iPad. Dat blijkt uit een rapport van KnowDigital. Daarbij wordt opgemerkt dat het technologisch-gerichte publiek weinig voordelen ziet in de applicatie, die door de gewone consument wel positiever zou worden onthaald. Geen van beide groepen lijkt volgens KnowDigital echter bereid te zijn om een abonnement van 99 dollarcent per week of 40 dollar per jaar te betalen.

De eerste kritiek op The Daily – die in februari werd gelanceerd – richtte zich vooral op technische problemen en het gebrek aan daadwerkelijk actuele content. Maar ook na die eerste inloopfase blijft het enthousiasme voor The Daily relatief bescheiden. Het is alvast geen goed teken dat zware nieuwsgebruikers en gadget-liefhebbers, een publiek waar News Corp wellicht op heeft gerekend, van het initiatief eigenlijk niks willen weten.”

Uit het onderzoek blijkt dat de frequente nieuwsgebruiker meer financieel nieuws en lokale content wenst. Vrouwelijke lezers sturen aan op een coupon-sectie. In de AppStore krijgt The Daily een score van 2,5 sterren. De vernieuwde versie kreeg tot nu toe 3,5 sterren. De maximale score in de AppStore is vijf sterren. Over abonnees doet News Corp geen uitspraken, maar ze zeggen wel dat de cijfers hoger liggen dan de 5.000 lezers die in een aantal rapporten werden gemeld. Via