Uitreiking SpinAwards 2008

Vorig artikel Volgend artikel
Uitreiking SpinAwards 2008

Gisteren zijn in de Gashouder te Amsterdam voor de 11e keer de SpinAwards uitgereikt. De categorie Beste interactieve opdrachtgever kent dit jaar twee winnaars. Coca Cola en Hi/KPN eindigden gelijk en ontvingen allebei een gouden SpinAward. Beste interactieve bureau is, net als twee jaar geleden, LEMZ. Zij wonnen daarnaast nog twee keer goud in de categorieën Beste mobiele concept en Beste content. Ook dit jaar bezochten meer dan 2.500 gasten de SpinAwards Night.

De avond werd gepresenteerd door De meiden van Haram. Zij reikten zeven gouden en dertien zilveren SpinAwards uit. Naast winnaar LEMZ, viel ook ACHTUNG op bij de bureaus. Zij wonnen naast een gouden SpinAward, ook een zilveren SpinAward. De trend dat er meer bureaus zijn met één SpinAward heeft zich verder doorgezet. Alleen LEMZ en ACHTUNG! wisten er meer dan 1 in de wacht te slepen. Dit is een duidelijk signaal dat de kwaliteit verder toeneemt in de breedte.

Stephan Fellinger, voorzitter van de Stichting SpinAwards: "De economie mag dan in een diepe recessie verkeren, er is nog nooit zoveel bedrijvigheid geweest in onze branche. Het bruist. We staan er beter voor dan ooit en de komende jaren zijn de vooruitzichten op het gebied van interactieve media heel goed te noemen. Toch iets om bij stil te staan in deze turbulente tijden."

Tijdens de SpinAwards Night maakte de Stichting SpinAwards ook cijfers bekend over de omvang van de interactieve communicatiebranche. De cijfers werden bepaald door de bestedingen op te tellen in alle deelgebieden, die bij elkaar de interactieve communicatiebranche vormen.

Hennie van Velzen, bestuurslid van de Stichting Spinawards: "De SpinAwards zijn een optelsom van een aantal deelindustrieën binnen het vakgebied van interactieve communicatie. Tel je de cijfers op voor wat betreft de bestedingen aan onder andere online advertising en marketing, games en mobiele communicatie, dan komen we nu al op meer dan 1,8 miljard euro omzet in Nederland."

Een overzicht van de winnaars:

* Beste content

Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg (De Friesland Zorgverzekeraar / LEMZ) - Goud
Oxfam Novib - Rudo en Ollie (Oxfam Novib / Detroit Media) - Zilver.

* Beste media-inzet
Sultana Mr Jummy (United Biscuits / ACHTUNG, Alfred, Starcom) - Goud
Samsung Soul (Samsung Mobile / Muse Amsterdam, Icemobile, Starcom) - Zilver

* Beste online campagne
Dinges (Hi / Red Urban & FHV BBDO) - Goud
Nationale Feedbacktest (Jobcircle / Rhinocreations, Input) - Zilver
Hilfiger Denim - Leave your Mark (Tommy Hilfiger Europe / Muse Amsterdam) - Zilver

* Beste design
Base X (Koninklijke Luchtmacht / ARA) – Zilver

* Beste innovatie
Iktag & interactieve Social RFID games (Mediamatic / Mediamatic) - Zilver

* Beste mobiele concept

Coca-Cola Sing-A-Long (Coca-Cola Nederland / LEMZ) - Goud
VPRO Lowlands Heatmap (VPRO Digitaal / VPRO Digitaal) - Zilver

* Beste crossmedia concept
Upload Cinema (Filmtheater de Uitkijk / Draftfcb) - Zilver
Volkswagen Golf (Pon’s Automobielhandel / ACHTUNG!) - Zilver

* Beste website concept
Rijksmuseum For the Love of God (Rijksmuseum / Skipintro) - Zilver
Barcinski & Jeanjean (Barcinski & Jeanjean / Barcinski & Jeanjean) – Zilver

* Beste interactieve video concept
geen winnaars

* Beste gaming concept

Medical Investigators (Technific, Step / Little Chicken Game Company) - Zilver

* Beste jong talent
Right to Play - Nieuwe Sporticonen (Kaspar van Leek, Pieter Vermeulen, Joost van Dorst / AKV St. Joost Breda) – Zilver

* Beste interactieve bureau
LEMZ – goud

* Beste interactieve opdrachtgever – ex aequo
Hi, KPN – goud
Coca-Cola Nederland - goud

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies