Web 2.0 conferentie in San Francisco, Commutainment!

Vorig artikel Volgend artikel
-125.jpg

De hele conferentie praat iedereen over communities en user generated content, en de grap is dat analisten juist laten zien dat enkel 0.2 - 1 procent van alle bezoekers van Flickr daadwerkelijk foto’s uploaden. Van het populaire Youtube is dit enkel 0.16% ! Voor een goede post over wat web 1.0, web 2.0 en web 3.0 is in technische, sociale en zakelijke zin, klik hier. Web 2.0 gaat om ‘commutaintment’ volgens Safa Ratshchy van het erkende onderzoeksbureau Piper Jaffray. Hoewel portals nog steeds het grootste bereik hebben, groeien commutainment sites het snelst. Op de Web 2.0 conferentie werden Stumbleupon en Yelp getipt als ‘the next big thing’. Prompt was de buzz dat Stumbleupon gekocht is door Ebay . Heads up voor de Nederlands start-up Souki met hun behaviourbased search en ‘taste buddy’die onlangs live zijn gegaan.

Tariq Krim, founder van web 2.0 Netvibes liep de hele week zeer moe maar voldaan rond en terecht: Deze week hebben CNN, MTV, USAtoday en 126 andere brands ook een netvibes feedpagina en WidSets powered by Nokia heeft aangekondigd Netvibes met haar 85000+ RSS feeds te gaan gebruiken voor de mobiele telefoon. Dus ja, web 2.0 leeft en Silicon Valley rocks!

Ik ben blij dat ik na de Netvibes party, de Digg party en de conferentie VIP party weer naar huis mag. Een aantal VCs zijn geïnteresseerd in Libersy , dus mijn doel is geslaagd!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies