Lancering van Panama in Panama

Vorig artikel Volgend artikel
1176833610DSC00190

Vandaag lanceerde Yahoo! Search Marketing officieel het nieuwe advertentieplatform Panama. Deze Nederlandse lancering werd gehouden op de meest logische plaats; club Panama in Amsterdam.

Voor vele aanwezigen zal het nieuwe systeem en de bijbehorende features geen nieuws zijn geweest. Er is online al voldoende over te lezen én het systeem draait al in Amerika.

De lancering bestond uit een kort welkomswoord en introductie van Bas Wijnen (Yahoo! NL) waarna Hobson Powell (Yahoo! USA) het overnam om meer te vertellen over de Account Upgrade Planning.

Powell vertelde onder andere over de "nieuwe" campagnestructuur en de verschillende upgrade-fasen die de huidige campagnes gaan doormaken. Dit betekent vooral dat de campagnes goed gestructureerd moeten worden om zo effectief mogelijk te migreren. Nu een slechte structuur betekent straks een chaotisch Yahoo-account. Gelukkig mogen we de Yahoo-medewerkers zo vaak lastig vallen als we willen, zodat zij advies kunnen geven over de ideale opzet.

Na een korte pauze gingen Richard Firminger (Yahoo! UK) en Aitor Garcia (Yahoo! Spanje) verder in op de vele features én, het paradepaardje van Yahoo!, het nieuwe ranking model. De besproken features zijn: - Geo Targeting - Enhanced Forecasting en Spend Caps - Fast Ad Activation - Ad Testing - Campaign Scheduling - Content Match

Over het algemeen ziet Panama er veel belovend uit. Vele features zijn natuurlijk ook bij Google terug te vinden, maar enkele nieuwe onderdelen zijn écht interessant. Het is dus afwachten tot het einde van Q2, want dan wordt (waarschijnlijk) de Nederlandse migratie gestart.

Jeffrey Bleijendaal

Jeffrey Bleijendaal is Manager Digital Advertising bij Ematters BV. Jeffrey is vanaf 2005 actief met Zoekmachine Marketing en heeft vanaf die tijd vele...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies