Rapport: Google, MSN & Yahoo Eyetracking

Vorig artikel Volgend artikel
1163020403Eyetracking-Golden Triangle

Eerder onderzoek (PDF) in 2005 van Enquiro naar Eyetracking ging alleen over Google. Het nieuwe rapport van 2006 gaat over Google, MSN en Yahoo, waarvan hier een sample.

Het rapport gaat o.a. in op de manier waarop we search-resultaten scannen, banner blindness, de Golden Triangle theory en de interacties van de user met gesponsorde listings bovenaan de pagina, rechts van de pagina en met de top organische resultaten.

Uit het rapport blijkt o.a. dat de resultaten binnen Google iets korter worden bekeken dan op de andere engines met een gemiddelde blik van 8-10 seconden. Wanneer je MSN'ers en Yahoo'ers op Google laat zoeken, reproduceren zij dezelfde Golden Triangle (afbeelding) die verband houdt met wat de onderzoekers de waargenomen relevantie noemen...Hoe je daarop inspeelt lees je in het volledige rapport. via Web Analytics World

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies