Bijna 40% van de gebruikers gefrustreerd over brand apps

Vorig artikel Volgend artikel
Bijna 40% van de gebruikers gefrustreerd over brand apps

Recent onderzoek toont aan dat bijna vier van de tien gebruikers (38%) gefrustreerd is over de beschikbare apps van hun favoriete merken. Bijna 70% is van mening dat als een app geen toegevoegde waarde heeft of slecht werkt, dit direct bijdraagt aan een negatief gevoel over het merk.
76% van de gebruikers is er wel van overtuigd dat brands mobile apps moeten ontwikkelen. Maar de verwachtingen zijn hoog gespannen, 73% verwacht dat de brand app beter werkt dan de website.

66% dowload app door positief review of aanbeveling

Reviews en aanbevelingen zijn de grootste drivers om een app te downloaden; 66% van de mensen download een app op aanraden van een ander, het merk speelt daarbij een minder belangrijke rol. Slechts voor 18% van de gebruikers is de merknaam belangrijk bij de beslissing een app wel of niet te downloaden. De gebruiksvriendelijkheid en de ervaring zijn belangrijker dan de merknaam.

32% vertelt slechte app ervaring door

Als je app niet aan de verwachtingen voldoet, levert dat je flink wat negatieve publiciteit op: 32% vertelt andere mensen over een slechte ervaring met een app. 13% geeft ook aan niet opnieuw een andere app van een merk te downloaden, als ze problemen hadden met een eerdere app van het bedrijf.

Maar als je app wel aan de verwachtingen voldoet, dan levert je dat enorm veel goede promotie op;  57% van de gebruikers promoot een app wanneer zij een positieve ervaring hebben.

Meer content

Ilse-Marie Sobering

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies