Nieuwe Directie voor JIC STIR

Vorig artikel Volgend artikel

Het bestuur van JIC STIR heeft Frans Kok benoemd tot directeur. Frans Kok is in het verleden onder meer werkzaam geweest bij Intomart GfK en is sinds 1 juni als onafhankelijk adviseur werkzaam in de mediabranche.

Na de vorming van het JIC STIR op 15 mei van dit jaar is de directeursfunctie gecreëerd om het STIR-internetbereiksonderzoek aan te sturen. Binnen het JIC STIR zijn de drie belangrijke marktpartijen vertegenwoordigd, te weten BVA, PMA en VINEX.

Tot nieuwe onafhankelijk voorzitter is Pieter Kok benoemd. Hij volgt Jeroen Cnossen op die tijdelijk de voorzittersrol op zich had genomen in de aanloop naar het JIC. Pieter Kok heeft zijn sporen verdiend in de mediabranche onder meer als uitgever van de Volkskrant.

De nieuwe directeur en de nieuwe voorzitter hebben als belangrijkste taak het gebruik van de STIR bereikscijfers te vergroten. Hiertoe wordt o.a. op dit moment door Deloitte een audit op het onderzoek uitgevoerd. Daarnaast zal er vanaf 1 januari 2011 een nieuwe onderzoeksperiode starten. De periode tot die tijd zal gebruikt worden om nieuwe wensen en eisen aan het onderzoek toe te voegen en aan het selecteren van de bureau(s) die het onderzoek uit gaan voeren.

Peter Wiegman, die de afgelopen maanden een groot deel van de directietaken van JIC STIR heeft waargenomen, zal zich nu verder concentreren op zijn nieuwe functie als directeur van de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX).

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies