Online29.08.2008

Een op vijf mobiele bellers vergelijkt tarieven


een-op-vijf-mobiele-bellers-vergelijkt-t.jpg
een-op-vijf-mobiele-bellers-vergelijkt-t.jpg

Een op de vijf consumenten heeft recent een vergelijking van tarieven voor mobiel bellen gemaakt. Dat houdt de aanbieders scherp. Maar een vergelijking van tarieven heeft niet voor iedereen zin. De meeste Nederlanders hebben een mobiele telefoon.

Nederland telt zelfs meer mobiele bellers dan inwoners, blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Daarmee heeft de mobiele telefoon het in een jaar of vijftien gebracht van een overbodig apparaat tot basisbehoefte: het mobieltje hebben we bijna altijd bij ons.

Dat we meer mobiele bellers dan inwoners hebben komt omdat veel werknemers een telefoon van de zaak hebben. Zakelijk en privé verbellen we gemiddeld voor zo’n 400 euro per jaar. In deze dure tijden kan dat een interessante uitgavenpost zijn om op te besparen.

Voordat consumenten overstappen naar een andere aanbieder, zullen zij eerst de tarieven willen vergelijken. Recent heeft eenvijfde (19%) van de 46.400 respondenten op de Postbank vraag van vandaag dat gedaan. Dat is  een grotere groep dan het percentage respondenten dat onlangs de energietarieven van verschillende leveranciers met elkaar heeft vergeleken (zie het artikel : Geen energie om te vergelijken van 26 augustus j.l.). Toch heeft vier op de vijf (78%) gepeilde bezoekers de mobiele tarieven niet pas geleden vergeleken.
 
Vergelijken moet natuurlijk wel zin hebben. Voor consumenten die hun mobiele telefoon alleen in noodgevallen gebruiken, valt op het beltarief weinig te besparen. Voor werknemers waarvan de baas de telefoonrekening betaalt, levert het napluizen van de  tarieven ook geen voordeel in de eigen portemonnee op. Andere consumenten zitten voor langere tijd vast aan hun abonnement, al dan niet samen met een goedkoop geleverd GSM-toestel. In de tussentijd heeft vergelijken dan weinig zin. Dat er consumenten zijn die wel ‘shoppen’ is nuttig voor iedereen. Het bevordert de concurrentie tussen de aanbieders en dat drukt de beltarieven.

Verder lezen over Postbank

Marketingmisser van de eeuw?

De kernwaarde, "value for money nemen we mee", zeggen ze bij monde van hun nieuwe voorzitter. Een uitspraak die de gemiddelde Postbankrekeninghouder natuurlijk helemaal begrijpt. ‘Dat is de kracht van de Postbank ING

Marketing10.02.2009

Marketingmisser van de eeuw?

Postbank Phishing mail in nieuwe fase

Ze moeten er zelf ook gek van worden bij de Postbank. De stroom van "Phishing mail" houdt maar aan en lijkt in een nieuwe fase te komen. De taalfouten verdwijnen, ook cybercriminelen hebben een groen boekje, en het gaat...

Cybercrime19.12.2008

Postbank Phishing mail in nieuwe fase

Postbank Spam houdt niet op

De Postbank moet er inmiddels zelf helemaal gek van worden want na de Spam van vorige week was het gisteren weer prijs en verscheen er weer een nieuwe variant. Het kan niet anders dan dat het moet lonen om deze Spam te b...

Cybercrime22.07.2008

Postbank Spam houdt niet op

Girotel stopt. Kosten bankieren Postbank fors omhoog!

Er zijn nog van die dwazen (zoals ik) die Girotellen. Al jaren. Waarom? Omdat het altijd werkt. En omdat ik mijn financiële gegevens overzichtelijk op wil slaan en beheren. En dat kan niet bij Mijn Postbank.nl. En nu s...

Cybercrime18.03.2008

Girotel stopt. Kosten bankieren Postbank fors omhoog!

Postbank begrafenis in voorbereiding

Nog een jaar en dan wordt de Postbank als merk voorgoed begraven. Via een bannercampagne kwam ik op een website van de ING/Postbank die dat nog maar eens aankondigd. Ik hoor wel vaker dat de Postbank voor veel van de kla...

Advertising17.03.2008

Postbank begrafenis in voorbereiding