Overkill aan informatie bedreigt technologiebedrijven

Vorig artikel Volgend artikel
Overkill aan informatie bedreigt technologiebedrijven

Bedrijven die aan de wieg hebben gestaan van de technologische revolutie vechten tegen de overkill aan informatie die hun werknemers afleidt, stresseert en irriteert. Microsoft, Intel, Google en IBM hebben vorige week een non-profit werkgroep opgericht die het probleem in kaart moet brengen en werknemers hulpmiddelen moet gaan aanreiken om met de digitale overvloed om te gaan.

Uit een recente studie van onderzoeksbureau Basex blijkt dat werknemers van informatie-intensieve bedrijven nog amper 25% van hun tijd bezig zijn met ‘productieve creatie van content'. De rest raakt verloren in vergaderingen, dagdromen en andere onproductieve activiteiten. 28% gaat naar onnodige email en andere gerelateerde werkonderbrekingen.

Volgens Basex kost deze overvloed aan informatie Amerikaanse bedrijven meer dan 400 miljard euro per jaar. De meeste tijd gaat verloren in het terug aan het werk raken na zo'n onderbreking.Sommige bedrijven experimenteren ondertussen met een mailloze vrijdag of een mailvrije dinsdagochtend. [Bron: NYTimes]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies