Google ziet display en mobile advertising mogelijkheden in China

Vorig artikel Volgend artikel
Google ziet display en mobile advertising mogelijkheden in China

Google blijft toch investeren in China, de markt waar het al een aantal keer in de clinch heeft gelegen met de overheid. In een kort telefonisch gesprek tijdens een bezoek aan Taiwan, heeft Google's APAC President Daniel Alegre gezegd dat het bedrijf kansen ziet in het in contact brengen van Chinese bedrijven met potentiële buitenlandse klanten, aldus Reuters. "We hebben China nooit verlaten," aldus Alegre. "De activiteiten in Beijing, Shanghai en Guangzhou hebben we altijd doorgezet; we hebben een opbloeiend engineering centrum, onze sales infrastructur is iets dat door blijft groeien, en de display, mobile en export mogelijkheden groeien veel sneller dan we ooit voorspeld hadden."

Google verplaatste zijn servers in 2010 van China naar Hong Kong naar aanleiding van een hack die grotendeels werd toegeschreven aan China, Google voegde daar nog aan toe ook niet langer bereid te zijn de zokeresultaten te censureren. Dit zorgde voor wat politieke spanning tussen de VS en China. 

Google gaat door met alle operaties die het in China heeft, maar de relatie met de Chinese overheid blijft gespannen. Volgens Alegre kan Google dienen als platform voor het grote aantal kleine en middelgrote bedrijven in China om toegang tot wereldwijde consumenten te krijgen. Google heeft op het moment iets meer dan 500 medewerkers in China en dat aantal blijft vooralsnog even gehandhaaft.

Alegre was in Taiwan voor Google's nieuwe (300 miljoen dollar) datacenter, de derde in Azie na Singapore en Hong Kong. De verwachting is dat in het 2e deel van 2013 de deuren zal openen.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies