NOS komt met nieuwe vormgeving voor alle televisieprogramma's

Vorig artikel Volgend artikel
NOS komt met nieuwe vormgeving voor alle televisieprogramma's

De NOS heeft vandaag via een persbericht bekend genmaakt dat vanaf zondag 27 mei alle NOS-televisieprogramma's uit nieuwe decors, met nieuwe leaders, nieuwe graphics en vernieuwd geluid gaan komen. De motto's voor de nieuwe huisstijl zijn snelheid, urgentie en innovatie. Waarmee niet is gezegd dat alles anders wordt: de rode 'O' en het vertrouwde logo blijven centraal staan en gehandhaafd. Doel is in elk geval om zowel het huidige als een nieuw, jonger publiek aan te spreken.

Om een tipje van de sluier op te lichten: het nieuwe decor wordt veel breder dan het huidige en bestaat voor een groot deel uit schermen van een type dat nog bijna nergens ter wereld wordt gebruikt. De presentator zit niet meer de hele uitzending op zijn stoel, maar zal ook staan en lopen. Bijvoorbeeld naar het touchscreen dat deel uitmaakt van de nieuwe achtergrond en waarmee de presentator zelf onderwerpen inzichtelijker kan maken. Zo wordt bijvoorbeeld interactie mogelijk met de NOS-website.

Op 5 maart begint de sloop van de huidige decors van NOS Nieuws. Dat brengt met zich mee dat de journaals van Zes en Acht Uur, het Jeugdjournaal en Nieuwsuur tijdelijk uit andere studio's komen. In april volgen de decors en daarmee samenhangende tijdelijke verhuizing van NOS Sport. Na de verbouwing en een ruime periode van testen, opleiden en repeteren zijn de vernieuwde studio's op 27 mei klaar voor gebruik.

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies