Warner Bros: Piraten tonen aan wat de consument wil

Vorig artikel Volgend artikel
Warner Bros: Piraten tonen aan wat de consument wil

De wat grotere content bedrijven beginnen in te zien dat 'piraten' mogelijk de weg leiden naar nieuwe en toekomstige businessmodellen. Warner Bros is er daar een van en de filmstudio gaat 'piraterij' interpreteren als een markt-signaal. 

"We view piracy as a proxy of consumer demand," zo maakt David Kaplan, hoofd anti-piraterij bij Warner Bros, bekend. Hij voegt er aan toe dat de filmstudio het legale aanbod aanpast om beter te concurreren met 'piraterij'.

Deze week komen een aantal van de grootste content producenten samen in LA op de Anti-Piracy and Content Protection Summit. Net als voorgaande jaren is de focus sterk gericht op juridische initiatieven die nodig zijn om een betere bescherming van het auteursrecht te bieden. Maar er is ook een nieuwe trend, dat 'piraten' niet gezien worden als een probleem maar als een uitdaging en mogelijkheid om het legale aanbod te verbeteren.

Warner Bros, mede onder leiding van David Kaplan, begint zich te realiseren dat er veel progressie geboekt kan worden door innovatie, en proberen te begrijpen waarom mensen beginnen met 'piraterij' is een grote stap voorwaarts. Het is goed om te zien dat een bedrijf als Warner Bros afstapt van "piracy is plain theft".

Lees ook:

HBO: "Piraterij is een probleem voor alle films en series, dus ook voor Game of Thrones"
'Daar waar Netflix op de markt komt neemt piraterij af'
Internetproviders waarschuwen klanten voor piraterij

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies