Virtuele dialogen 'hot' in financiële sector

Vorig artikel Volgend artikel
1161194194persbericht_FortisASR

Zojuist lees ik op Finlog.nl dat Fortis ASR vandaag haar nieuwe "Flyguy" campagne heeft gelanceerd rondom haar autoverzekering met no-claimbeschermer.

Lost Boys maakte de website en introduceert met deze website een nieuwe vorm van interactie, waarbij het verhaal uit de TV commercial wordt voortgezet. Op de website wordt de consument vermaakt èn genereert Fortis ASR leads voor het tussenpersoonkanaal.

De nieuwe campagne is crossmediaal. Het thema van de campagne is bedacht door Selmore en is uitgewerkt in online, RTV en print. Het verhaal uit de bijbehorende TV commercial is door Lost Boys voortgezet in de website. De bijbehorende bannercampagne heeft een duidelijke visuele link met de printuitingen.

Door de persoonlijke manier van aanspreken, onderscheidt de campagnesite van Fortis ASR zich van andere financiële dienstverleners. De consument kan een virtuele dialoog aangaan met een tussenpersoon.

De dialoog met de virtuele tussenpersoon leidt de consument naar een formulier waar hij zijn contactgegevens kan achterlaten. De consument wordt op die manier in contact gebracht met een assurantietussenpersoon.

De financiële dienstverlening 'zet in' op vitruele dialogen. Onlangs startte SNS met Live@dvies. Zo wordt een bezoeker op www.dimo.nl direct aangesproken door een dame, zichtbaar in een videovenster op de homepage. Zodra bekend is in welke plaats de bezoeker op Dimo.nl een woning zoekt, haakt de dame hier in beeld en geluid op in en geeft een hypotheekadvies.

Zelf denk ik dat met name de jonge doelgroep zo prima kan worden bediend. En jullie?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies