Talpa Digital en PCM lanceren Skoeps

Vorig artikel Volgend artikel
1159258738skoeps copy

Bij Talpa Digital, bekend van initiatieven als Fuel for Travel en datingsite Mundo, lag het plan voor een burgernieuwssite al enige maanden op de plank. Skoeps moest de site gaan heten, en de afgelopen tijd werd naarstig gezocht naar een partner in dit project. Partijen als Orange en Vodafone werden benaderd, om het snel plaatsen van user-generated foto's en video voor de mobiele gebruikers te faciliteren.

Inmiddels is gebleken dat deze ondernemingen hun handen niet willen branden aan dat wat in de praktijk nog wel eens gevoelige situaties op kan gaan leveren. PCM gaat met Skoeps aan de haal en brengt de open source factor terug naar 500 redacteuren die bovendien voorzien worden van perskaart, visitekaartjes, toestel en mobiel abonnement. Dat beperkt de gevaren van de volledig vrije pers natuurlijk wel enigszins.

In het promofilmpje is overigens ook te zien dat het live effect zonder mobiele partner inmiddels sterk gereduceerd is, en overall voor een minder sensationele insteek gekozen wordt dan ooit de bedoeling was (nieuws van de straat in zijn puurste vorm inclusief ontgroeningstaferelen, steekpartijen, etc.).

Een Planet redacteur vergaarde toegang tot het proefontwerp van de site, een opmaak die inmiddels ook alweer enkele maanden oud is. De echte site zou echter in oktober al live gaan. Opvallend aan het hele verhaal vind ik vooral dat PCM nu als initiatiefnemer wordt genoemd, terwijl het er voor zover ik weet toch echt eentje uit John zijn stal is. In oktober weten we (wellicht) meer!

Meer op Planet, MarketingFacts en MolBlog

Meer content

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies