De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Tijdschrift voor de Marketing: commercials zullen in de toekomst niet meer alleen op tv te zien zijn, maar ook op internet en via de mobiele telefoon. De consument is er klaar voor. Nu de adverteerders en bureaus nog.
Televisie staat als reclamemedium al geruime tijd onder druk. Consumenten zappen weg, slaan met hun videorecorder de reclameblokken over of kijken helemaal niet naar tv. Op de langere termijn heeft dit ook gevolgen voor de commercial. Commercials zullen meer en meer worden uitgezonden via internet, mobiele telefoon of games.
Reclamemakers zouden dit niet moeten zien als bedreiging, maar als, jawel, uitdaging. Want het opent nieuwe creatieve mogelijkheden. Het Duitse bureau Nordpol won in Cannes een Grand Prix met een commercial die in verschillende versies op tv te zien was, maar dan zonder het slot.
Dat werd op internet getoond, en rond een miljoen tv-kijkers gingen online. Er zijn inmiddels ook heel wat virale commercials die op sites en weblogs te vinden zijn en via e-mail worden rondgestuurd. Regelmatig ontstaan er rond dit soort commercials regelrechte hypes. Een mooi voorbeeld is de Nederlandse Yo Oma-commercial van Douwe Egberts, die een paar keer op tv werd uitgezonden, maar z’n bekendheid vooral dankt aan internet.
De reclamebranche ziet dit soort ontwikkelingen nog als marginaal, omdat het bereik te beperkt is en het effect onvoorspelbaar. Maar adverteerders en bureaus zouden deze vorm van reclame juist moeten omarmen. Het biedt het vak nieuwe kansen. En wie die kansen het eerst grijpt, heeft meteen een voorsprong op de rest.
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023
Reclameverbod voor online casino’s
Verder lezen over Viral
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Social Media03.03.2024
Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels
Social Media01.03.2024
Willy Wonka Experience bewijst: AI kan enorm misleidend zijn
Verder lezen over Weblog
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020
Met deze basis marketingmiddelen scoor jij altijd!
Nieuws08.06.2020
Nederlandse lokale nieuwsorganisaties krijgen steun van Google’s noodfonds
DC Business10.01.2020